جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
نظارت میدانی بر فعالیت‌ها و طرح‌های اشتغال زایی دراستان بوشهر
بوشهر- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: نظارت میدانی بر فعالیت‌ها و طرح‌های اشتغال زایی دراستان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور، ضمن نظارت بر طرح‌های اشتغال در سه مرحله پیامکی، تلفنی و میدانی، صحت سنجی اشتغال ایجاد شده را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر دبیرخانه شورای عالی اشتغال مسئولیت نظارت بر طرح‌های اشتغال کشور را برعهده دارد و مرکز ملی پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال نیز ذیل دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال است که وظیفه ایجاد هماهنگی میان سطوح مختلف نظارتی اعم از پیامکی، تلفنی و میدانی را دارد و متولی اصلی نظارت عملیاتی اجرای برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: نظارت در سه مرحله صحت‌سنجی پیامکی، صحت‌سنجی تلفنی و نظارت میدانی صورت می‌گیرد و مهمترین بخش نظارت اشتغال، مرحله نظارت میدانی است که در پنج سطح انجام می‌شود.

وی با اشاره به صحت سنجی پیامکی افزود: پس از ثبت اشتغال متقاضی در سامانه رصد، در قالب پیامک به فرد اطلاع رسانی خواهد شد. فرد پس از دریافت پیامک با ورود به سامانه استعلام وضعیت شغلی مربوط به خود را مشاهده خواهد کرد.

افزایش نظارت‌ها

کشاورزی ادامه داد: در صورت وجود مغایرت در اطلاعات فرد به صورت خود اظهاری، هر گونه مغایرت را در این سامانه ثبت خواهد کرد. اعتراض به کاربر دستگاه اجرایی و مدیر شهرستان ارسال خواهد شد و پس از اصلاح به مرحله تماس ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: صحت سنجی تلفنی نیز انجام می‌شود؛ به تمام طرح‌های ثبت شده در سامانه رصد اشتغال توسط اپراتور تلفنی تماس گرفته می‌شود و نسبت به صحت اطلاعات ثبت شده پرسش‌هایی مطرح می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در صورت ثبت اعتراض، عدم اجرای طرح و یا مغایرت پرونده به کاربر ثبت کننده دستگاه اجرایی مربوطه جهت بررسی ارسال خواهد شد. مرکز تماس شرکت پیمانکار موظف است کلیه طرح‌ها را دو بار در فاصله زمانی مشخص، به صورت تلفنی نظارت نماید.

وی با اشاره به انجام نظارت میدانی اظهار داشت: پس از صحت سنجی تلفنی، فرایند صحت سنجی حضوری با حضور ناظر فنی در محل طرح توسط اپلیکیشن انجام می‌شود.

کشاورزی ادامه داد: ثبت آمار اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌ها در سامانه رصد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که معیار ارزیابی اشتغال ایجادی خواهد بود.

کد خبر 54439
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار