شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
سفر دوم شناوهای باری از گناوه به کشورهای خلیج فارس آغاز شد
گناوه- مدیرعامل تعاونی لنج داران گناوه گفت: سفر دوم شناورهای باری سنتی شهرستان گناوه بر اساس ابلاغیه به کشورهای حاشیه خلیج فارس از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی موسوی گمارانی ظهر سه شنبه اظهار داشت: مجوز سفر دوم شناورها در سامانه جامع دریایی زیر نظر وزارت صنعت و معدن و تجارت، گمرک و اداره بندر و دریانوردی در روز جاری به مدیریت تعاونی لنج داران گناوه ابلاغ شد.

مدیرعامل تعاونی لنج داران گناوه افزود: لنج داران این شهرستان که قصد سفر دریایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارند، می‌توانند از امروز برای اخذ مجوز و مانفیست به این تعاونی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در سفر دوم طبق مصوبه قبلی لنج داران می‌توانند ۹۷ قلم کالا که از طرف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجاز اعلام شده بود را وارد کنند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع شده که شغل بیش از ۸۰ درصد مردم آن به دریا وابسته بوده و از طریق شناورها به کشورهای حوزه خلیج فارس تردد و مبادلات تجاری مشغولند یا از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند.

در حال حاضر حدود ۶۰۰ شناور باری سنتی در این شهرستان فعال است و بندر گناوه مرکز این شهرستان دارای بزرگترین ناوگان شناورهای سنتی (چوبی) در بین بنادر کشور است.

کد خبر 54445
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار