چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
زنان نقش برجسته‌ای در جامعه اسلامی دارند
بوشهر- فرماندار بوشهر گفت: زنان جامعه ما در تمام ابعاد سیاسی و اجتماعی صاحب نظر و اندیشه هستند و همین باعث می‌شود که نقش زنان در جامعه اسلامی تعیین کننده و اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی ظهر سه شنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده شهرستان بوشهر اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ایدئولوژی اسلام است و مردم با انسجام و همبستگی همواره از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در برابر توطئه‌های دشمنان دفاع می‌کنند و هر گونه فتنه و تحریم دشمنان را خنثی می‌کنند.

فرماندار بوشهر افزود: بانوان نقش ارزنده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن دارند و امروز قشرهای مختلف زنان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پیشرو هستند.

وی گفت: زنان از دیدگاه اسلام یک موهبت الهی برای مردان و موجب آرامش در خانواده و جامعه هستند و این نقش تعریف شده در هیچیک از ادیان دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: از دیدگاه قرآن و اسلام زن همانند مرد بدون هیچ گونه تفاوتی می‌تواند در سرنوشت سیاسی جامعه دخیل باشد و در دستگاه حاکمیت و قدرت سهم دارد و در این زمینه، هیچ مانعی وجود ندارد.

رحیمی ادامه داد: زنان جامعه ما در تمام ابعاد سیاسی و اجتماعی صاحب نظر و اندیشه هستند و همین باعث می‌شود که نقش زنان در جامعه اسلامی تعیین کننده و اثرگذار باشد.

فرماندار بوشهر در خصوص مسابقات روستایی بانوان جام پرچم شهرستان بوشهر بیان کرد: توسعه و تقویت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در روستاها موجب ثبات و پایداری جامعه روستایی می‌شود.

وی یادآور شد: آنچه بر نشاط و پویایی روستاییان می‌افزاید برخورداری آنها از امکانات و فضاهای ورزشی و مشارکت جدی قشرهای مختلف روستایی در برنامه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقه‌های روستایی است.

وی یادآور شد: هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان بوشهر با عملیاتی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سطح روستاهای بخش مرکزی و چغادک توانسته به موفقیت‌های چشمگیر و ارزنده‌ای دست یابد.

در پایان از تیم بانوان آزادگان تل اشکی به عنوان تیم قهرمان و تیم بانوان آبطویل به عنوان نایب قهرمان جام پرچم شهرستان بوشهر تقدیر و تجلیل شد، همچنین تیم تل اشکی با توجه به قهرمانی در رقابت‌ها به مسابقات استانی راه یافت.

جام روستایی پرچم شهرستان بوشهر در حوزه بانوان با حضور ۹ روستا از بخش چغادک و ۷ روستا از بخش مرکزی به میزبانی عالیشهر برگزار شد که هدف از برگزاری جام پرچم ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه روستایی و همچنین بالا بردن پرچم خوش رنگ جمهوری اسلامی بود.

کد خبر 54449
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار