شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
۲۵۰۰ کودک اتباع غیر ایرانی در کنگان واکسینه شدند
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان از واکسینه شدن ۲ هزار و ۵۲۱ کودک در کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال اتباع غیر ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود میر حاجی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتقاد نظام سلامت کشور به ایجاد سلامتی پایدار در کشور باعث شده که ارائه خدمات بهداشتی ازجمله واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی (اعم از مجاز و غیرمجاز) همچون هم‌وطنان ایرانی برابر و رایگان بوده و مبتنی بر ارزش‌های دینی، کرامت انسانی و اصول اخلاقی خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت به این گروه هم دقیقاً مشابه ایرانیان باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اظهار داشت: کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال اتباع غیر ایرانی هم‌زمان با سایر شهرستان‌ها در استان بوشهر و شهرستان کنگان از ۱۰ دی‌ماه در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۴۴ خانوار غیر ایرانی در شهرستان کنگان سرشماری شده‌اند که از ۲ هزار و ۵۸۹ نفر جمعیت ۹ ماه تا ۱۵ سال، ۲ هزار و ۴۱۰ واکسن سرخک و سرخجه و از ۲ هزار و ۷۲۶ نفر زیر ۱۵ سال ۲ هزار و ۵۲۱ نفر واکسن فلج اطفال دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تأکید کرد: به‌منظور پوشش کامل طرح و پیشگیری بیماری در منطقه لازم است همه اتباع غیر ایرانی واکسینه نشده در اسرع وقت به مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهرستان جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

کد خبر 54477
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار