پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
وظیفه اصلی شورای شهر دفاع از حق مردم است

خارگ : رئیس شورای شهر خارگ گفت: رای مردم نزد شورا امانت است و مهمترین وظیفه ی این نهاد مدنی انتخاب و نظارت بر کار شهردار در راستای اجرای قانون است.

به گزارش خارگ آنلاین،  لطف اله علی پور در گفتگو با خبرنگار خارگ نیوز اظهار داشت: رای مردم نزد شورا امانت است و مهمترین وظیفه ی این نهاد مدنی انتخاب و نظارت بر کار شهردار در راستای اجرای قانون است.

 

وی افزود: در برهه ی مهم کنونی، عضو شورای شهر باید بجای استفاده های شخصی از جایگا شورا و انجام کار غیر اصولی در برابر قانون طلبی سایر اعضا، در کنار سایر همکاران خود قرار گرفته تا از حقوق مردم یک شهر دفاع کنیم و اگر به هر علتی توانایی و همت لازم جهت جلوگیری از حیف و میل شدن بیت المال و اقدامات غیرقانونی را ندارد، بجای اقدامات رسانه ای جهت سرپوش گذاشتن برمشکلات، قوانین شورای شهر را جهت اقدامات نمایشی خود بیشتر مطالعه کنند.

 

 رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد : متاسفانه با اینکه حدود یکسال و نیم از روی کار آمدن مدیریت شهری گذشته است، علی رغم تخصیص بودجه قابل توجه و حمایت شورای شهر، نه تنها پیشرفتی در پروژه های اصلی شهر صورت نگرفته بلکه اعمال غیر قانونی که انجام می گیرد روزبه روز بیشتر می شود و علی رغم صبوری شورای شهر این قانون شکنی ها  تاکنون متوقف نشده و  در نهایت با شکایات مستمر مردمی و نامه های واصله از دستگاهای نظارتی مبنی بر رسیدگی شورا به این موارد غیر قانونی؛ اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که وظایف خود را در چارچوب  قانون انجام دهند.

 

علی پور در ادامه خاطر نشان کرد: برخی پاداش های خارج از چهارچوب قانونی، استفاده شخصی از اموال شهرداری، عدم برگزاری روند درست مناقصه، عدم اجرای مصوبات شورا، دوقطبی کردن شورا و تک روی در تصمیمات، تضییع بیت المال و عدم پرداخت به موقع مطالبات و حقوق کارکنان شهرداری را بخشی از موضوعاتی دانست که در جلسات متعدد نسبت به این رویه، تذکرات جدی داده شده است.

 

علی پور گفت: همچنین به دلیل عدم استقرار و اسکان شهردار در جزیره و نبود نظارت کافی بر امور شهرداری جایگاه مدیریت شهری نیز با چالش جدی مواجهه است.
 
وی افزود: همه ی اعضای شورای شهر باید طبق نص صریح قانون با هر نوع  قانون شکنی برخورد کنند و به دور از جهت گیری های شخصی و ملتهب کردن وضعیت شورا و شهرداری به وظایف ذاتی خود عمل کنند چراکه رای هر نفر از شهروندان خارگ حق الناس و تخطی شهردار از قانون، نقض حقوق مردم است.
کد خبر 54765

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار