پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
۳۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی سیاهمکان دیلم سنددار شدند
بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر از صدور سند برای سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای سیامکان دیلم به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز یکشنبه شب در نشست شورای قضائی استان بوشهر، با اشاره به تلاش‌ها برای سند دار کردن اراضی زراعی استان، گفت: در سطح استان بوشهر ۳۶۶ هزار و ۷۹۲ هکتار اراضی زراعی داریم که متأسفانه طی سنوات گذشته روند سنددار شدن آن‌ها بسیار به کندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سه ماهه اخیر با یک جهش و اقدام جهادی، توانستیم بیش از ۶۸ هزار هکتار از اراضی زراعی استان را سند دار کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، افزود: یکی از مشکلات در حوزه اراضی کشاورزی شهرستان دیلم، بحث اراضی مزروعی روستای سیاهمکان بزرگ تحت پلاک ۳۰ بوده، موضوعی که از دهه ۸۰ تاکنون گریبانگیر کشاورزان و صاحبان اراضی در محدوده پلاک مرقوم بوده است.

مهرانگیز ادامه داد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر طی یک فرایند و حرکت جهادی و با بسیج تمام امکانات، با حضور در محل و بهره گیری از پتانسیل شورای محل و افراد بومی آشنا به محیط جغرافیایی و حدود و ثغور روستای مورد بحث اقدام به تهیه نقشه کاداستری با دقت بالا کرد.

وی اضافه کرد: در نهایت طی ۴۸ ساعت ثمره این حرکت جهادی مبنی بر صدور سند دفترچه‌ای این اراضی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ هکتار شده است.

رئیس شورای قضائی استان بوشهر، تصریح کرد: کمیسیون‌های رفع تداخلات استان بوشهر به طور منظم با حضور مسئولان مربوطه برگزارمی شود و یکی از معاونان دادستان به عنوان قاضی ویژه منصوب و مقرر شد تا وی در روزهای دوشنبه هر هفته به صورت ویژه با صرف وقت زیاد این جلسات را برگزار کند و همچنین مقرر شده رؤسای دادگستری شهرستان‌ها نیز کمیسیون رفع تداخلات شهرستان‌ها را با جدیت پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی مانع تصرف اراضی توسط غیر خواهد شد و از طرفی یک امنیت خاطر به کشاورزان خواهد داد و در خصوص تثبیت مالکیت آنها ایجاد انگیزه‌ای برای ادامه فرایند کشاورزی در اراضی کشاورزی خواهد کرد.

کد خبر 54888
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار