پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
سبک زندگی سالم احتمال عوارض طولانی کووید را به نصف کاهش می دهد
یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که به کووید۱۹ مبتلا می شوند در معرض خطر عوارض طولانی مدت سلامتی قرار دارند، اما یک سبک زندگی سالم ممکن است از ابتلا به این عوارض پیشگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان در مطالعات خود پی بردند زنانی که شش عادت سالم داشتند یعنی وزن سالم داشتند، سیگار نمی‌کشیدند، به طور منظم ورزش می‌کردند، خوب می‌خوابیدند و تغذیه خوبی داشتند و الکل نمی‌نوشیدند در مقایسه با زنانی که این عادت‌های سالم را نداشتند، خطر ابتلاء به کووید طولانی مدت در آنها حدود ۵۰ درصد کمتر بود.

دکتر «سیون وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «اگر همه افراد به هر شش عامل سبک زندگی سالم در گروه ما پایبند باشند، ۳۶ درصد از ابتلاء به کووید طولانی مدت جلوگیری می‌شود.»

وی افزود: «همچنین، افرادی که قبل از عفونت سبک زندگی سالم‌تری داشتند، ۳۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به علائمی بودند که در زندگی روزمره آنها اختلال ایجاد می‌کرد.»

به گفته وانگ، «یک توضیح ممکن است این باشد که سبک زندگی ناسالم احتمال التهاب مزمن و مشکلات سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد. هر دو این موارد با افزایش خطر ابتلاء به کووید طولانی مرتبط هستند.»

وانگ می‌گوید: «همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که سبک زندگی ناسالم دارند، گاهی اوقات دچار اتوآنتی‌بادی‌ها و مشکلات لخته شدن خون می‌شوند که با افزایش خطر ابتلاء به کووید طولانی مرتبط است.»

وی تاکید می‌کند که قطعاً مطالعات بیشتری برای درک اینکه چگونه یک سبک زندگی سالم ممکن است خطر ابتلاء به کووید طولانی را کاهش دهد، مورد نیاز است.

کووید طولانی مدت باعث ایجاد علائمی می‌شود که پس از ابتلاء به این ویروس یک ماه یا بیشتر طول می‌کشد. به گفته محققان، علائم می‌تواند شامل خستگی و تب و همچنین مشکلات تنفسی، قلبی، عصبی و گوارشی باشد.

کد خبر 55145
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار