شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
رویداد ملی عصر امید در استان بوشهر برگزار می‌شود
بوشهر- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: رویداد ملی عصر امید با مشارکت ۱۰۰ شرکت از سراسر کشور در منطقه پارس جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سروش حیدری سنگستانی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ سالگی خود را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی در ساختار خود تحولاتی ایجاد کرده و به یک بلوغ رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به سمت بستر سازی برای اشتغال زایی و دانش بنیان در حال حرکت است، گفت: طرح تحول و تعالی یک سند رسمی پنج ساله است که اجرای مفاد آن با جدیت دنبال می‌شود تا بر اساس چشم انداز این سند به یک دانشگاه برتر در منطقه و جهان تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری بر اساس معنویات مقام معظم رهبری رویداد ملی به نام عصر امید در تهران با حضور سه هزار شرکت فناور و دانش بنیان برگزار شد که در ادامه این فرایند دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با مشارکت ۱۰۰ شرکت از سراسر کشور این رویداد را در منطقه پارس جنوبی عسلویه برگزار خواهد کرد.

حیدری سنگستانی از حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مراسم افتتاحیه این رویداد خبر داد و اضافه کرد: رویداد ملی عصر امید از روز دوشنبه هفته جاری به مدت سه روز دایر است.

وی با بیان اینکه ۳۶ سال از زمان تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر می‌گذرد، عنوان کرد: بر اساس حمایت‌های صورت گرفته توسط فرمانداری عسلویه، در سال گذشته پردیس فناوری با ۲۰۰ دانشجو در این شهرستان و در کنار صنعت نفت و گاز تأسیس شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه به دنبال برقراری یک مهر میان صنعت و دانشگاه، افزود: با ارتباط خوب میان نخبگان، دانشگاه و صنعت بدون شک در آینده قطعات تحریم شده از این به بعد توسط خود ما ساخته خواهد شد.

۱۶ هزار دانشجو داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: قریب به ۲۵ درصد پایان نامه فارغ التحصیلان این دانشگاه مربوط به مسائل مهم استان و کشور است.

حیدری سنگستانی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۰ درصد اقبال عمومی در جذب دانشجو داشته‌ایم، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد افراد جامعه مقطعی از دوران تحصیلی خود را در این دانشگاه گذرانده‌اند.

وی از تحصیل بیش از ۱۶ هزار دانشجو در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با داشتن ۲۳۰ هیئت علمی، ۴۰ درصد سهم آموزشی استان را در اختیار خود دارد.

کد خبر 55465
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار