پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
برنامه‌های نوروزی در شهرستان گناوه متناسب با ماه رمضان باشد
گناوه- فرماندار گناوه گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز امسال، محور برنامه های این ایام در شهرستان، برنامه های فرهنگی، مذهبی و اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری صبح سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و حضور مسافران و گردشگران اظهار داشت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز امسال، محور برنامه های این ایام در شهرستان، برنامه های فرهنگی، مذهبی و اعتقادی است و دستگاه‌های مرتبط با اجرای برنامه‌های فرهنگی قداست این ماه را در نظر داشته باشند و برنامه ها ی خود را بر این محورها برگزار کنند.

فرماندار گناوه افزود: شهرداری گناوه با همکاری دستگاه های مربوطه در چند نقطه ساحل اقدام به برپایی چادر اقامه نماز کنند و امام جماعت با هماهنگی امام جمعه و تبلیغات اسلامی تعیین شود.

وی اظهارداشت: برپایی چادر برای اقامه نماز و ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای بین راهی و ورودی شهر برای مسافران و گردشگران در دستور باشد.

وی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری در ملا عام در ایام ماه مبارک گفت: در ماه مبارک رمضان مراکز عرضه کننده غذا، غذاخوری ها و رستوران ها باید کنترل و نظارت شود و تا قبل اذان مغرب از بازکردن مغازه های خود و عرضه غذا به صورت علنی خودداری کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: دستگاه های متولی نظارت لازم را داشته باشند تا از روزه خواری در ملا عام جلوگیری شود.

برنامه‌های نوروزی در شهرستان گناوه متناسب با ماه رمضان باشد

صفری با بیان اینکه رعایت مسائل دینی و شئونات اسلامی از جمله عفاف و حجاب کاری فرهنگی و همه باید مشارکت و همکاری کنند یادآور شد: مردم متدین و معتقد شهرستان گناوه پای بند و معتقد به اصول دینی و اسلامی هستند و مسافران و مهمانانی که به این شهرستان سفر می کنند باید در رعایت مسایل دینی و شئونات اسلامی از جمله عفاف و حجاب در بازار و ساحل همکاری و مشارکت کنند و نسبت به رعایت مسائل اهتمام جدی ورزند.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه ساحل این بندر از نقاط گردشگرپذیر و مهم است بیان کرد: ساحل گناوه در ایام تعطیلات باید مدیریت فرهنگی شود و باید دستگاه های متولی برنامه‌ریزی مناسب برای تفریحات و ورزش‌های سالم در کنار برنامه های فرهنگی و مذهبی، مناسب در این ایام مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به موضوع ترافیک گفت: فرمانده انتظامی و راهور برای کنترل ترافیک در تعطیلات برنامه جامعی مشخص کنند و هر چه موردنیاز است با همکاری شهرداری مهیا شود که در این ایام مشکلات را کاهش دهیم.

فرماندار گناوه یادآور شد: همه ادارات و مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات شهرستان گناوه برای خدمات رسانی شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی، کمک و همکاری کنند تا امسال نیز خدمتات شایسته ای به مهمانان و مسافران در شهرستان داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه در این نشست گفت: نشست شورای فرهنگ عمومی با دستور کار برنامه ریزی برای اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

عبدالرضا محمدی نژاد افزود: در سال جاری تاکنون هشت جلسه شورا ی فرهنگ عمومی شهرستان برگزار و چندین برنامه و مصوباتی اتخاذ شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سند تعالی فرهنگی شهرستان تدوین می شود یک کارگروه مشورتی تشکیل خواهد شد.

کد خبر 55557
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار