چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
سطح زیر کشت کلزا در دشتستان ۵ برابر شد
بوشهر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: در سال زراعی جاری، ۶۰ درصد سطح زیر کشت کلزای استان بوشهر در دشتستان بوده و نسبت به سال گذشته جهش پنج برابری داشته‌ایم.

محمد رسول صحراکار در حاشیه بازدید مشاور وزیر و مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از مزارع کلزای شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید دانه‌های روغنی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: در سال زراعی جاری، ۶۰ درصد سطح زیر کشت کلزای استان بوشهر در شهرستان دشتستان بوده و نسبت به سال گذشته جهش پنج برابری را در زمینه کشت این دانه روغنی داشته‌ایم.

وی گفت: امسال بالغ بر ۳۶۰ هکتار دانه روغنی کلزا در شهرستان دشتستان کشت شده است.

وی یادآور شد: در این بازدید مزرعه تکثیر بذر رقم روشنا که در سال ۱۳۹۹ توسط محققین داخلی معرفی شده و رقمی آزاد گرده افشان، کاملاً مناسب با اقلیم استان بوشهر و دارای عملکرد بالا است مورد بررسی‌و ارزیابی قرار گرفت.

سعداله منصوری مشاور وزیر و مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، با همراهی مسئولان استانی شهرستانی از مزارع کلزا در بخش حومه برازجان، آبپخش و سعدآباد بازدید کردند.

در حاشیه این برنامه مشاور وزیر و مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی به همراه هیئت همراه از کارگاه روغن گیری مرکز تحقیقات کشاورزی با ظرفیت تولید و استحصال ۸۴ تن در سال، روغن ارگانیک کلزا بازدید به عمل آورد.

کد خبر 55566
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار