پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
پویش ۳۰-۶۰ در محورهای استان بوشهر اجرا می‌شود
بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای پویش ۳۰-۶۰ گفت: بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس جمعه‌شب در نشست ویدئوکنفرانسی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان با معاون حمل و نقل اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها صورت می‌گیرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای پویش ۳۰_۶۰ گفت: انتقال مفاهیم ایمنی به کاربران جاده‌ای در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

وی بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به فوت، در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، با این تصور کاربران جاده‌ای که به مقصد رسیده‌اند، با سرعت غیرمجاز و نداشتن استراحت کافی در ۳۰ کیلومتری پایانی مسیر خود باعث به وجود آمدن سوانح متعدی می‌شوند که غیرقابل جبران است.

اخترشناس گفت: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین با آگاه‌سازی نسبت به این موضوع که خستگی در حاشیه شهرها می‌تواند خطرناک و حادثه‌ساز باشد، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند.

وی راه‌اندازی پویش ۳۰-۶۰ را در ایام تعطیلات نوروز لازم دانست و گفت: با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام طرح نوروزی، از طریق ایجاد غرفه‌ها و استراحت‌گاه‌ها و مجتمع‌های خدمات بین راهی، برای اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران در راستای حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آمادگی در راستای اجرای این پویش در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با سایر ارگان‌های ذیربط نظیر هلال احمر، پلیس، اورژانس، امداد خودرو و..‌. این طرح با موفقیت اجرا شود.

اخترشناس از مسافران خواست ضمن همراه داشتن ملزومات سفر، از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت مسیر تردد خود مطلع شوند و در زمان خستگی و خواب‌آلودگی از ادامه مسیر خودداری کنند.

کد خبر 55750
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار