جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تصویب هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت استان بوشهر
بوشهر- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سفر دور دوم هیئت دولت به استان بوشهر تاکنون هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی در سفر به استان بوشهر اظهار داشت: در سفر دور دوم هیئت دولت به استان بوشهر تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان فاطمه زهرا (س)، ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز بیماری‌های خاص، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل هفت مرکز بهداشتی درمانی، ۲۶۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، ۸۰ میلیارد تومان برای مرکز دندانپزشکی، ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان خورموج و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و گسترش بیمارستان کنگان مصوب شده است.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در سفر دو روزه به استان بوشهر، شهرستان‌ها را به‌صورت میدانی بازدید کرده و در جریان روند ارائه خدمات، کمبودها و نقاط قوت حوزه سلامت استان بوشهر قرار گرفته‌ام.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید تشکر کنم از رئیس و اعضای هیئت رئیسه جوان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که همت کرده‌اند و کارهای خوبی را در حوزه سلامت استان بوشهر در مدت کمی که مدیریت این حوزه را بر عهده گرفته‌اند رقم زده‌اند.

وی با اشاره به حضور ۴۵ متخصص در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افزود: تلاش می‌شود با توسعه صورت گرفته بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به‌عنوان بیمارستان معین جنوب استان تبدیل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به احداث بیمارستان هسته‌ای با همت و مشارکت سازمان انرژی اتمی در استان بوشهر گفت: امروز این مرکز درمانی به تجهیزاتی نیاز دارد که باید اعتبارات لازم برای خرید این تجهیزات تأمین شود.

افزایش ۴۰ درصدی نیروهای تخصصی

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نیروهای تخصصی پزشکی در استان بوشهر افزود: با توجه به اجرای خوب طرح پزشک خانواده در این استان از هفته آینده طرح رایگان شدن خدمات بستری با نظام ارجاع به‌صورت آزمایشی در بوشهر، کردستان و خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

عین‌اللهی گفت: طی یک سال گذشته ۲۲ طرح عمرانی با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر اجرا شده است که بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه اجرای این حجم پروژه بهداشتی طی یک سال در استان بوشهر بی‌سابقه است اضافه کرد: همچنین توزیع ۱۶۸ نوع تجهیزات پیشرفته پزشکی در همه مراکز درمانی از دیگر اقدامات و گام‌های مهم دولت در بخش بهداشت و درمان استان بوشهر در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

عین‌اللهی با اشاره به اهمیت مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر اضافه کرد: آقای رئیس‌جمهور، با توجه به کار خوب و دانشمندانه جوانان استان بوشهر امروز مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر قابلیت تبدیل به قطب پزشکی هسته‌ای کشور را دارد.

تصویب هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت استان بوشهر

رایگان شدن خدمات بستری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نیروهای تخصصی پزشکی در استان بوشهر افزود: با توجه به اجرای خوب طرح پزشک خانواده در استان بوشهر از هفته آینده طرح رایگان شدن خدمات بستری با نظام ارجاع به‌صورت آزمایشی در بوشهر، کردستان و خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

کد خبر 55753
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار