پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
۲۱۰۰ اصله نهال در مدارس استان بوشهر کاشته می‌شود
بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در این استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ اصله نهال در مدارس استان بوشهر کاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین گرشاسبی ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ریاست‌جمهور از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

وی بابیان اینکه درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایرانی سبز، ایرانی قوی شعار بزرگداشت هفته منابع طبیعی است افزود: اهدا و کاشت ۲۱۰۰ اصله نهال در ۲۱۰۰ مدرسه استان بوشهر از برنامه‌های مهم هفته منابع طبیعی با همکاری بنیاد شهید و آموزش پرورش استان بوشهر خواهد بود.

گرشاسبی افزود: هم‌زمان با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، استان بوشهر نیز از پتانسیل خود استفاده می‌کند و بالغ‌بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در هرسال و در پایان دوره چهارساله، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید کنیم.

۲۱۰۰ اصله نهال در مدارس استان بوشهر کاشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ظرفیت بالفعل نهالستان‌های استان ۶۹۵ هزار اصله است که ۵۴۰ هزار اصله قابل‌توزیع است و از این حجم ۲۰۰ هزار اصله توزیع‌شده و ۳۴۰ هزار اصله نهال در دست توزیع است.

گرشاسبی تهیه قلمه درختچه اشک با ضرورت تولید گونه‌های مختلف گیاه در استان بوشهر را از برنامه‌های مهم منابع طبیعی قلمداد کرد و ادامه داد: در حوزه کاشت یک میلیارد درخت، هیچ اعتبار خاص دولتی پیش‌بینی‌نشده است و برای انتخاب حامی برای نهالستان‌ها برنامه‌ریزی‌شده است که متعاقباً اعلام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بابیان اینکه ۲۸ هکتار برای اجرای طرح کاشت درخت در اختیار داریم تصریح کرد: ۲۳۰ هزار اصله حرا با توجه به شرایط آب و هوایی گرم استان بوشهر تولیدشده و در حال کاشت هستیم.

گرشاسبی درباره نوع نهال‌های مورداستفاده اضافه کرد: شرایط جوی استان بوشهر نهال‌های امتحان پس داده را به‌خوبی شناسایی کرده است از جمله درخت کنار، کپور و حرا که در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 55790
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار