شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
شبکه‌سازی گروه‌های جهادی و خیرین در استان بوشهر دنبال می‌شود
بوشهر- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: شبکه سازی گروه‌های جهادی و خیرخواهانه در استان بوشهر دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی ظهر یکشنبه در جشنواره دانشگاهی «مهرواره برای ایران» اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی و تجلیل از گروه‌های خیریه و جهادی دانشگاهیان کشور طراحی و امروز مرحله استانی آن برگزار شد.

وی اضافه کرد: مهرواره خیریه‌ها و گروه‌های جهادی دانشگاهی با رویکردی انگیزه بخش نسبت به گروه‌های فعال دنبال تکریم و تجلیل از گروه‌هایی است که دغدغه‌مندانه مسائل و مشکلات اجتماعی اطراف خود را رصد می‌کنند و برای رفع آن‌ها مجاهدانه و مخلصانه می‌کوشند.

حسینی گفت: امروز طی شناسایی‌هایی که به همت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های استان انجام شد، ۲۰ گروه خیریه و ۲۰ گروه جهادی شناسایی و به پاس اقدامات خداپسندانه و خیرخواهنه و عام المنفعه از آنان تجلیل شد.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره به دور از مسائل تبلیغاتی و نمایشی در جهت تجلیل از یک کار عمیق فرهنگی با هدف ماندگاری در مسیر خدمت و جهاد صورت گرفت، بیان داشت: این جشنواره با چند هدف کلی به اجرا در آمد که اولین آن، تبیین کارهای خیرخواهانه در جامعه بود و شناسایی افراد خَیِر و زحمات آنان و به نوعی پاسداشت از مقام انسانیت این عزیزان دیگر هدف این مهرواره است.

حسینی در ادامه اضافه کرد: هدف مهم دیگر جشنواره مهراوه برای ایران، حرکت به سمت شبکه سازی به منظور شناسایی این گروه‌های جهادی و خیرخواهانه از یکدیگر و اجماع ظرفیت و قابلیت هرچند کوچک آنان در قالب بستری یکپارچه و متحد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره مهرواره برای ایران اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، متذکر شد: مرحله استانی که امروز شاهد برگزاری آن بودیم، رقابتی میان گروه‌ها وجود نداشت اما در مرحله کشوری گروه‌ها بر اساس سنجه های مختلف همچون تعداد اعضا گروه، تنوع در خدمت رسانی، مدت زمان فعالیت و … مورد ارزیابی قرار گرفته و گروه‌های برتر کشوری مشخص خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر و معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز در این آئین به بیان سخنانی در ارتباط با موضوع جشنواره پرداختند.

جشنواره دانشگاهی «مهرواره برای ایران» در استان بوشهر با حضور مسئولین استانی، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان بوشهر، رؤسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجویان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد و در این آئین از گروه‌های خیریه و جهادی دانشگاه‌های استان تجلیل شد.

کد خبر 55791
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار