جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
استان بوشهر رتبه نخست دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت را دارد
بوشهر- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: استان بوشهر رتبه نخست دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت در کشور را دارد.

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های بسیار مهمی در نقاط مختلف استان در دست اجرا است.

وی دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت را یکی از مهمترین زیرشاخص‌های دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و اضافه کرد: استان بوشهر در این شاخص دارای رتبه نخست کشور است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از توسعه ارتباطات روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: طی دولت سیزدهم در استان بوشهر ۲۹ سایت در روستاها احداث شده و یا ارتقا یافته است.

وی با اشاره به احداث ۱۳ سایت ارتباطی در روستاهای استان اضافه کرد: زمینه دسترسی ۲۵ روستا با ۳ هزار و ۱۶۸ خانوار و جمعیت بیش از ۱۱ هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

سملیان ادامه داد: با ارتقای ۱۶ سایت روستایی دیگر در استان بوشهر، ۲۳ روستا با سه هزار و ۱۴۸ خانوار و جمعیت ۱۱ هزار و ۲۷۸ نفر به اینترنت پرسرعت همراه متصل شدند.

وی با اشاره به اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در شهرهای بوشهر و عالی‌شهر و دلوار افزود: در ۱۱ روستای شهرستان دشتستان نیز تاکنون ۱۱۴ کیلومتر فیبرنوری که از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین و احداث شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اعتبار این پروژه‌ها را ۳۰۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان مختص پروژه‌های احداث شده در روستاهای این استان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر، تحت پوشش خدمات ارتباطی هستند ادامه داد: از این تعداد، ۹۴ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

کد خبر 55813
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار