جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
دومین شهر مولد کشاورزی در استان بوشهر به‌زودی اجرایی می‌شود
بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح شهر مولد در استان بوشهر گفت: به‌زودی دومین شهر مولد در شهر امام حسن علیه‌السلام دیلم اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده عصر سه‌شنبه در آئین افتتاح کارخانه تولید خوراک آبزیان در بوشهر اظهارا داشت: با این طرح ظرفیت تولید غذای میگو پرورشی به ۸۰ هزار تن در سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه برا تأمین نیازهای استان بوشهر به خوراک آبزیان برنامه ویژه‌ای داریم افزود: با برنامه‌ریزی و اجرای طرح توسعه تولید غذای آبزیان پرورشی به ۱۲۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح شهر مولد در استان بوشهر تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور طرح شهر مولد در استان بوشهر در سطح ۸۵۰ هکتار در کنار شهرک زیست فناوری دلوار اجرایی شد و به‌زودی دومین شهر مولد در شهر امام حسن علیه‌السلام دیلم اجرایی می‌شود.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم استان را حرکت در توسعه سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: در همه زمینه با بخش خصوصی در توسعه سرمایه‌گذاری حمایت و پشتیبانی می‌شود که افتتاح این کارخانه یکی از نیازهای اساسی تولیدکنندگان میگو پرورشی است.

وی با بیان اینکه یک موجی در استقبال از سرمایه‌گذاران در توسعه طرح‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و عمرانی دانست و گفت: این تحول می‌تواند خیلی سریع در شکوفایی استان مؤثر باشد.

استاندار بوشهر به مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به استان پرداخت و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به همراه هفت وزیر و ۳۰ معاون وزیر توافقنامه‌های مختلف با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد دلار معادل ۷۶۰ هزار میلیارد تومان با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان بوشهر منعقد شد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تحول شگرف و عظیمی در عرصه تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند گفت: در دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر علاوه بر انعقاد موافقت‌نامه با بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۷۶۰ هزار میلیارد تومان مصوباتی با بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری برای توسعه عمرانی این استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه تولید خوراک آبزیان در بوشهر خاطر نشان کرد: این پروژه در مدت ۱۳ تا ۱۴ ماه با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان ساخته و افتتاح شده است که نقش مهمی در تولید غذای مورد نیاز پرورش میگو دارد.

کد خبر 55872
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار