شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
عناصر فرهنگی در اثربخشی کانون‌های فرهنگی مساجد مشارکت کنند
بوشهر- امام جمعه موقت برازجان گفت: عناصر فرهنگی مساجد با همدلی وهم افزایی در فعال سازی واثر بخشی کانون‌های فرهنگی هنری مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در نماز جمعه برازجان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری و هفته غبارروبی و بزرگداشت مساجد اظهار داشت: کارکرد مسجد فقط برای مناسبت‌های خاصی مثل ماه رمضان و محرم و غیره… نیست بلکه مساجد باید همه ایام سال فعال و کانون تربیت جوانان مؤمن و انقلابی باشد.

امام جمعه موقت برازجان افزود: اگر می‌خواهیم مساجد رونق پیدا کند و در عمل سنگر مستحکم در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان باشد نباید از نقش عناصر فرهنگی مساجد غافل شویم.

وی گفت: تا زمانیکه همدلی و همراهی وهم افزایی فعالان فرهنگی مساجد روز افزون نباشد نباید منتظر خروجی مناسب باشیم لذا ضرورت دارد این تعامل و همکاری بین بانیان مساجد و هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و خیریه‌ها و… دیگر نهادهای فعال در عرصه مسجد با پشتکار یکدیگر و ایفای نقش ائمه جماعات روزافزون شود.

حجت الاسلام شاد ضمن ترغیب و تجلیل از کسانی که اهتمام به آماده سازی و غبارروبی مساجد در دهه پایانی ماه شعبان برای ورود به ماه رمضان دارند افزود: متولیان و فعالان فرهنگی مساجد بدانند که روز قیامت باید در پیشگاه خدای متعال پاسخگو باشند و بر همین اساس مدام باید خود را ارزیابی کنند و ببیند که آیا به خوبی ایفای نقش کردند و اینکه توان کارگروهی را دارند یا خیر.

حجت الاسلام شاد با اشاره به ضرورت شناخت ابعاد جنگ ترکیبی دشمنان اذعان داشت: دشمنان ما در عرصه جنگ ادراکی و شناختی و جنگ روایت‌ها به دنبال این است که روایت مورد نظر خود را به افکار عمومی و جامعه هدف القا کند و متأسفانه ابزار رسانه‌ای لازم را در اختیار داشته و به نوعی ابتکار عمل را در دست می‌گیرد و در این میان انفعال و خالی ماندن میدان دشمن را گستاخ کرده است.

امام جمعه موقت برازجان افزود: اینجاست که رهبر انقلاب جهاد تبیین را برای مقابله با دسیسه‌های پلید دشمن و دست برتر داشتن در عرصه جنگ روایت‌ها مطرح فرمودند و اخیراً در سناریوی مسمومیت دانش آموزان که یکی از جلوه‌های جنگ ترکیبی است با صراحت روشنگری کردند و روایت دشمنان که با اتهام زنی به دنبال سلب اعتماد عمومی و مخدوش کردن حیثیت نظام اسلامی بودند را مردود و عاملین این اقدام خرابکارانه و ناجوانمردانه را خائن و مستحق اشد مجازات دانستند.

حجت الاسلام شاد در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان اطلاعاتی و امنیتی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در بیانات اخیرشان تاکید داشتند که عاملین مسمومیت دانش آموزان باید شناسایی وبه سزای اعمال خود برسند و این تکلیف مهم بر عهده مسئولان امنیتی و اطلاعاتی و سایر نهادهای مربوطه است که با دقت و سرعت پیگیری کنند و مراقبت کنند در موارد مشابه اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

کد خبر 55940
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار