شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تسریع شود
بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: مسئولان شهرستان و استان تلاش کنند که اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: همه ما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خصوصاً بین نوجوانان و جوانان مسئول هستیم و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با اشاره به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد افزود: یکی از فرمایش‌های شاخص رهبر معظم انقلاب در این موضوع که به مثابه راهبردی اساسی است، آنجا که فرمودند: «اگر مسجد کیفیت شایسته خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه، مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.»

امام جمعه دشتی بیان کرد: از یک منظر، فرمایش ایشان به این معناست که آسیب‌های اجتماعی، یکی از سنگین‌ترین هزینه‌های مادی و معنوی بر دوش جامعه است و رساندن مساجد به کیفیت مطلوب و شایسته، یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع این هزینه سنگین به شمار می‌آید.

وی افزود: متأسفانه بر سر راه ایجاد مسجد تراز اسلامی در محله‌ها مشکلات و موانعی وجود دارد، که باید رفع شود. باید همه مسئولان و مدیران جامعه به این باور برسند که مساجد با توجه به قدرت معنویشان، توانایی مهار آسیب‌های اجتماعی را دارند و این ظرفیت در تمام مساجد وجود دارد.

زاهددوست با اشاره به ۲۵ اسفند روز درختکاری ادامه داد: درختکاری و حفظ و نگهداری از نعمات خداوند است بنابراین نباید کفران نعمت کنیم و نعمات خدا را ضایع کنیم.

وی گفت: هوای پاک، زمین سبز و طبیعت برای حیات انسان ضروری است بنابراین همه باید به شکرانه نعمات خداوند، اگر درختی داریم آن را حفظ کنیم و اگر نداریم، درختکاری انجام دهیم به ویژه درختان مثمر که دیگران بتوانند از آن بهره ببرند.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب در روز درختکاری امسال شعار هر ایرانی سه نهال را مطرح کردند و خودشان هم سه نهال کاشتند، و فرمودند، معنای این شعار این است که در طول چهار سال، برنامه‌ی دولت در مورد ایجاد یک میلیارد نهال یعنی سالی ۲۵۰ میلیون، تحقّق پیدا خواهد کرد؛

وی گفت: وقتی تلاش گسترده ماه‌های اخیر در اغتشاشات و ورود صدها هزار سلاح و مهمات راه به جایی نبُرد، اقدام مذبوحانه مسمومیت‌های ضعیف سریالی، با فشار عملیات روانی هراس‌افکنی، در دستور کارشان قرار گرفت.

زاهددوست تاکید کرد: هدف دشمن، از بین بردن احساس امنیت در جامعه و احساس ناامنی در پدران و مادران نسبت به وضعیت فرزندانشان در مدرسه تا به تدریج باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام و دستگاه‌های امنیتی کشور شود.

وی افزود: از بین بردن امنیت در عرصه سلامت، در راستای القای ناامنی اقتصادی است که با نوسانات قیمت دلار و سکه و طلا انجام می‌شود. اهداف دیگر این جنگ ترکیبی؛ به تعطیلی کشاندن مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی دانش‌آموزان و تهمت‌پراکنی علیه نظام اسلامی و علیه دین و دینداران است.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: البته این مسمومیت ترکیبی، قوی‌تر از جنگ ترکیبی چند ماه اخیر نیست، ان شاءالله دشمنان ملت ایران بار دیگر شکست خورده و مفتضح خواهند شد.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزتمند شهرستان دشتی با استقبال پرشورشان از رئیس جمهور نشان دادند، خدمتگزاران واقعی خود را به خوبی می‌شناسند.

زاهددوست تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین امتیازات رئیس جمهور ما، مردمی بودن ایشان و حرکت در مسیری است که رهبری معظم انقلاب تبیین کرده اند. امیدوارم ثمرات سفر رئیس جمهور موجب رفع دغدغه‌های مردم این شهرستان و مایه خیر و برکت است.

وی افزود: بنده از مسئولان شهرستان و استان می‌خواهم پیگیری جدی و مؤثر داشته باشند تا مصوبات سفر زودتر اجرایی شود.

امام جمعه دشتی گفت: اعتبار قابل توجهی به برکت سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد، اگر این رقم درست مدیریت شود حتماً استان را تکان می‌دهد و البته از مسئولان استانی می‌خواهم سهم شهرستان محروم دشتی از مصوبات سفر رئیس جمهور مشخص کنند و به اطلاع مردم رسانده شود.

کد خبر 55942
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار