سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر شفاف سازی شود
بوشهر- امام جمعه دیر خواستار شفاف سازی مسئولان استان در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به بوشهر شد و گفت: مردم توقع دارند مصوبات این سفر اعلام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با اشاره به دهه تکریم و غبارروبی مساجد، اظهار داشت: مساجد در صدر اسلام مرکز همه فعالیت‌ها بوده است و در پیروزی انقلاب تاکنون نقش تعیین کننده‌ای داشته اند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق در جامعه، کم توجهی به مساجد و و کمرنگ شدن حضور مردم در این مکان دینی است.

حسینی گفت: عمران و آبادانی مساجد از نظر ساختمانی و فیزیکی خیلی خوب است اما مهم‌تر از آن با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن عمران معنوی مساجد و برگزاری برنامه‌های تأثیرگذار برای تقویت دین و اعتقاد نمازگزاران است..

وی افزود: نکوداشت مساجد در دو بعد نظافت و غبارروبی و مهم‌تر از آن برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و برپایی نماز جماعت با همکاری ائمه جماعات و هیأت امنا و جوانان است.

خطیب جمعه دیر درباره جشن احسان و نیکوکاری گفت: در حد توان خود نیازمندان و ایتام را در ایام نوروز یاری و کمک کرده و در جشن و شادی خود شریک کنیم.

وی با اشاره به سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تربیت نیروی جوان انقلابی، موضوعات مرتبط با فرهنگی دینی و مذهبی و هنر و کتاب و سورد و برگزاری مناسبت‌های دینی و مذهبی و انقلابی تعیین کننده است.

حسینی با بیان اینکه همه مردم و دستگاه‌ها به نهضت کاشت یک میلیارد نهال در کشور کمک کنند، عنوان کرد: نهال کاری و حفظ محیط زیست از محیط ترین مسائل کشور است و از ان جایی که اقتصاد تک محصولی همواره مایه مشکلات بوده است، کاشت درخت می‌تواند برای اقتصاد کشور دارای اهمیت باشد.

وی درباره روز راهیان نور، بیان کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که انجام شده و می‌شود، اردوهای راهیان نور است که نرم افزار استخراج گنجینه دفاع مقدس است و از رهگذر این اردوها فرهنگ ایثار و شهادت بین این نسل و نسل‌های آینده نهادینه می‌شود.

امام جمعه دیر با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، تصریح کرد: تکریم از شهدا وظیفه تک تک ما است و امنیت و استقلال و سربلندی خود را مدیون ایثارگری ایثارگران هستیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های مسئولین در خصوص پیگیری مسئله مسمومیت دانش آموزان در برخی مدارس کشور، تاکید کرد: طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب این موضوع یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است و عوامل و مسببین آن باید به اشد مجازات برسند.

حسینی ابراز داشت: دشمن از این اقدام به دنبال برهم زدن آرامش خانواده‌ها و ایجاد ناامنی عمومی و رعب و وحشت در جامعه است و هدف اصلی آنها متهم کردن نظام اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن آن است.

وی افزود: دشمنان از یک طرف نظام جمهوری اسلامی را به تعطیلی مدارس متهم می‌کند و از دیگر سو خودشان به دنبال ایجاد آشوب هستند که در واقع هدف آنها زنده کردن اغتشاشات ماه‌های اخیر است.

خطیب جمعه دیر با تاکید بر اجرای اشد مجازات برای مسببان این حادثه، خاطرنشان کرد: نحوه مواجهه مقام معظم رهبری با این موضوع نسبت به قضایای دیگر بی نظیر یا کم نظیر است و این نشانه دلبستگی ایشان به فرزندان و دانش آموزان است.

وی با تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در دستگیری تعدادی از عوامل مسمومیت دانش آموزان، عنوان کرد: برای ریشه کنی این قضیه و درس عبرت برای دیگران باید با این جنایتکاران برخورد شدید و اشد مجازات لحاظ شود.

حسینی با بیان اینکه در چنین مسائلی باید اطلاع رسانی به موقع باشد که دشمن سو استفاده نکند، یادآور شد: گاهی اوقات دشمن در چنین حوادثی روایت اول را نقل و فضا را در دست می‌گیرد.

وی افزود: این مسئله مانند جنگ ترکیبی یک مسمومیت ترکیبی بود و هم از نظر جسمی و هم روحی و امنیتی و شناختی به دانش آموزان و جامعه ضربه وارد شد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه موضوع مسمومیت دانش آموزان باعث شد بسیاری از کارهای بزرگی که در این ایام در کشور انجام شده، تحت الشعاع قرار گیرد، عنوان کرد: آبگیری دریاچه ارومیه، افتتاح فاز ۱۴ به عنوان ایرانی ترین فاز پارس جنوبی، افتتاح بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) به عنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت، الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی و ۹۹ شناور تندرو به ناوگان دریایی سپاه و سفر رئیس جمهور به استان بوشهر از جمله این اقدامات است.

وی خواستار شفاف سازی مسئولان استان در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به بوشهر شد و گفت: مردم توقع دارند مصوبات این سفر اعلام شود.

حسینی به اعتبارات تخصیص یافته این سفر از قول مسئولین به شهرستان دیر اشاره کرد و افزود: هزار میلیارد تومان برای بزرگراه دیر به بوشهر، ۱۶۰ میلیارد تومان برای جاده دیر به بردخون، ۵۰ میلیارد تومان به جاده وفاق ،۱۵ میلیارد تومان به مرکز فنی و حرفه‌ای، ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل اسکله خورخان و تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی خطوط آبرسانی از جمله اعتباراتی است که مسئولین به ما گفته اند که انتظار است به صورت رسمی اعلام شود.

حسینی با بیان اینکه مسائل و مشکلات شهرستان را به صورت حضوری به وزرای بهداشت و اقتصاد گفته ام، ابراز کرد: نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین برای رفع مشکلات بیمارستان شهرستان دیر به صورت جدی پیگیری کنند.

وی به مشکلات نبود دارو در داروخانه بیمارستان و سرگردانی مراجعه کنندگان اشاره کرد و افزود: اگر این داروخانه دولتی شود شاید مشکل مردم حل شود.

امام جمعه دیر یادآور شد: به اتفاق فرماندار شهرستان نامه‌ای در خصوص مشکلات شهرستان به نماینده رئیس جمهور داده ایم.

کد خبر 55946
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار