جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مقابله با ناهنجاری‌ها نیازمند کار فرهنگی است
بوشهر- فرماندار دیر گفت: در راستای مقابله با کارهای ضد فرهنگی باید از ابتکارات فرهنگی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر اظهار داشت: برای حل مشکلات فرهنگی باید به صورت ریشه‌ای و اساسی کار کرد و از ابزار ابتکاری و به روز استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و اصناف برای بحث امر به معروف و نهی از منکر، افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه متدینین و مؤمنین و نخبه‌ها بزرگ باید پای کار بیایند و با کار کارشناسی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وارد شویم و با درک شرایط اقدامی نشود که دشمن از آن سو استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه مقابل کارهای ضد فرهنگی باید از ابتکارات فرهنگی استفاده کنیم، عنوان کرد: به طور مثال در زمینه مسئله بستن کمربندی ایمنی سال‌ها کار فرهنگی و آموزشی و کلاس‌های توجیهی و تولید محتوا و کلیپ در تلویزیون و طرح همیار پلیس اجرا شد تا امروز شاهد نهادینه شدن ابن موضوع در بین رانندگان هستیم.

در حوزه رسانه ضعیف عمل کردیم

باربرز گفت: متأسفانه در اغتشاشات و حوادث ماه‌های اخیر در سطح کشور در حوزه رسانه ضعیف عمل کردیم و باختیم که باید این نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها طبق قانون و مقررات در زمینه موضوع عفاف و حجاب وظیفه دارند و وظایف هر دستگاه مشخص شده است و باید به آن عمل کنند.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: وظیفه قانونی ادارات در قبال موضوع عفاف و حجاب به آنها ابلاغ می‌شود و نباید در این زمینه کوتاهی کنند و همه بخشداران و رؤسای ادارات موظف به اجرای قانون در حوزه عفاف و حجاب هستند.

باربرز یادآور شد: با توجه به در پیش بودن عید نوروز باید از متولیان بوم گردی‌ها و کسانی که در سایر اماکن در زمینه پذیرش گردشگر فعالیت دارند تعهد لازم گرفته شود و منشور عفاف و حجاب نیز نصب کنند.

کد خبر 55964
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار