جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
بوشهر از سمت شرق گسترش می‌یابد/ الحاق اراضی نظامی به شهر
بوشهر- استاندار بوشهر از گسترش محدوده شهر بوشهر از سمت شرق خبر داد و گفت: همچنین ۴۷ هکتار زمین پادگان نظامی پدافند هوایی بوشهر به شهر ملحق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر شنبه در آئین اختتامیه پانزدهمین نکوداشت روز بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های شهری بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که پروژه‌های متعدد و متنوعی در این راستا اجرا می‌شود.

وی از تکمیل و افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی و گذر سرتل به تنگک در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد استان‌های مکمل هم هستند و جاده‌های سه استان در توسعه و پیشرفت بوشهر خیلی مؤثر است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای خط ریلی و جاده‌های اصلی بین استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر تصمیماتی به این منظور اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه مسائل استان بوشهر در سفر رئیس جمهور با همدلی و انسجام خوبی دنبال شد افزود: پروژه خروجی دوم بوشهر با پیگیری‌های صورت گرفته سال آینده اجرایی می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به توافقات صورت گرفته با ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ۴۷ هکتار زمین پادگان نظامی پدافند هوایی بوشهر به شهر ملحق می‌شود و از محدوده نظامی خارج خواهد شد که منافع همه بخش‌ها از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن نهفته است.

وی با بیان اینکه شهر بوشهر از شرق گسترش می‌یابد گفت: روبروی محلات تنگک‌های بوشهر به سمت ساحل محدوده جدیدی است که شهر بوشهر در آن توسعه پیدا می‌کند و اقدامات لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای خط ریلی بوشهر قول داده شده که ان‌شاءالله مصوبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و اختصاص ۱.۲ میلیارد دلار سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود گفت: حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار دارد.

محمدی‌زاده با تأکید بر خصوصی‌سازی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در شهر بوشهر بیان کرد: با اینکه منابع اعتباری استان بوشهر افزایش یافته ولی نمی‌تواند همه روند توسعه در استان و شهر بوشهر را محقق کند.

وی افزود: خصوصی‌سازی پروژه‌ها و مولدسازی دارایی‌ها ۲ موضوع اساسی برای شورای شهر بوشهر، همه شهرستان‌ها و شهرهای استان است و باید به جد سال آینده در دستور کار قرار بگیرد و پروژه‌ها از طریق بخش خصوصی در شهر گسترش پیدا کند.

کد خبر 55971
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار