پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
پژوهشگران و اهل دانش تاریخ باشکوه بوشهر را واکاوی کنند
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به وجود ابعاد ناشناخته در گنجینه بوشهر، گفت: پژوهشگران و اهل دانش تاریخ بوشهر را واکاوی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر شنبه در مراسم پایانی روز بوشهر اظهار داشت: شهر بوشهر شهری است که شعاع خورشید وجود آن تجلی پرشکوه و عالم گستری دارد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در حوزه قرآن، علوم و معارف دینی علمای زیادی از جمله مرحوم علامه بلادی، شیخ حسن آل‌عصفور، شیخ محمد علی آل‌عصفور متولد و تالیف‌های مهمی دارند.

با اشاره به اینکه بوشهر یکی از شهرهایی است که در تاریخ ایران و اسلام چند ماه حکومت ولایت فقیه به رهبری سید مرتضی مجتهد اهرمی در آن برقرار شد، اظهار کرد: شهر بوشهر به عنوان پایتخت مبارزات ضد استعماری شناخته می‌شود.

صفایی بوشهری افزود: بوشهر مورد تهاجم مکرر نظامی، تهاجم فرهنگی از سوی انگلستان و تهاجم اقتصادی از جانب اتحادیه اروپا قرار گرفته اما همیشه این شهر به عنوان شهری مقاوم، سربلند و پیروز بوده و امروز حاصل این تهاجم‌ها چیزی جز گورستان مرگ نیست.

وی گفت: آمده بودند بوشهر را دچار دگردیسی فکری کنند و در تلاش بودند مردم بوشهر را بر قطاری بنشانند که ایستگاه آن تسلیم باشد اما بوشهر و بوشهری‌ها کاری کردند که تمام متجاوزان تسلیم فرهنگ غنی این مردم و سرداران این شهر شدند.

صفایی بوشهری در خصوص معماری بافت تاریخی این شهر گفت: این معماری دارای ترکیب هندسی و سیستم فوق العاده دقیق پدافند غیرعامل و هماهنگ با آب، خاک و هوا و با هرمونی فوق العاده رنگ‌ها و شعار سلام معروف است.

وی اظهار کرد: بوشهر شهری فراموش نشدنی و سرزمینی الهی و ماندگار و مانا در تاریخ است و این ما هستیم که باید این فرهنگ و زوایای تاریخی را به جهان عرضه و افتخار کنیم که یک بوشهری هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر گنج غیر مکشوفی است که نیاز است پژوهشگران و اهل دانش در این باره تحقیق و این گنجینه بسیار ارزشمند را کشف و عرضه کنند.

وی با اشاره به مدرسه تاریخی سعادت اظهار کرد: این مدرسه نخستین مدرسه ایران نیست اما مدرسه‌ای بوده که منطقه حوزه ایران و محیط پیرامونی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی بیان کرد: مرحوم سعادت بانی مدرسه سعادت مدرسه مشابهی در کربلا ساخته و منشأ تحول ملی و فراملی در عرصه آموزش و پرورش شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: مدرسه سعادت بوشهر اینگونه شد که کتب درسی آموزش و پرورش را تألیف و ارائه می‌کرد و شخصیت‌های بزرگی در علوم دانشگاهی و حوزوی از این مدرسه طلوع کردند و امروز زبانزد هستند.

کد خبر 55976
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار