جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
طرح کالابرگ الکترونیکی در بوشهر آغاز شد
بوشهر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر از آغاز اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در سطح این استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی که همزمان با سراسر کشور در بوشهر آغاز شده، افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اتصال به این سامانه پذیرای هم‌استانی‌ها در سراسر استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کوچک استان مجهز به بارکدخوان و متصل به سامانه شده‌اند و پذیرای شهروندان در سراسر استان هستند.

وی گفت: با اجرای این طرح از این پس یارانه‌بگیران می‌توانند یک‌ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از اعتبار تعبیه شده برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند، در صورت استفاده از این مزیت به میزان اعتبار استفاده شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به صورت نقدی در زمان مقرر به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای موفقیت‌آمیز این طرح؛ در استان بوشهر این طرح هم همزمان با سراسر کشور آغاز شده و این طرح کاملاً اختیاری است و اگر کسی نخواهد از یارانه خود در این طرح استفاده کند می‌تواند به‌صورت نقدی برداشت کند.

وی ادامه داد: در این طرح اعتبار خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و می‌تواند یک‌ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از این اعتبار در راستای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی شامل شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکرانی، قند و شکر استفاده کنند.

کشاورزی اضافه کرد: هر سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی می‌تواند از کالاهای مذکور خریداری کند که مانند خریدهای معمولی با کارت بانکی انجام می‌گیرد، بخشی از یارانه کالا از محل اعتبار حساب یارانه و مابقی از حساب بانکی سرپرست خانوار کسر می‌شود و در بیستم هر ماه باقی مانده اعتبار به حساب سرپرست واریز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده میزان اعتبار و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری # ۲۸ * ۷۸۸ * شمارگیری و یا به درگاه اینترنتی سامانه شبکه ملی اعتبار مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توضیح داد: فروشندگان صنوف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف، می‌توانند با مراجعه به نرم افزار «بازار» و «مایکت» یا از طریق درگاه الکترونیکی ن سبت به نصب برنامه کاربردی «شما» و ثبت نام از قسمت پنل فروشنده به فروشندگان مجاز در این طرح ملحق شوند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه اپلیکیشن شما را دانلود و نصب کنند تا با فروشگاه‌های طرف قرارداد با طرح آشنا شوند، گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرای این طرح به صورت ملّی در سراسر کشور نیز آغاز شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: قرارگاه ویژه کالا برگ الکترونیکی در استان بوشهر یکماه قبل تشکیل شده است و زیر ساخت لازم برای اجرای طرح فراهم شده است.

کد خبر 55989
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار