شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
راهداران بوشهر عید را در جاده‌ها جشن می‌گیرند/تأمین ایمنی مسافران
بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آمادگی کامل راهداران برای تأمین ایمنی سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: نیروهای راهداری استان عید نوروز را در جاده‌ها جشن خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفندماه اظهار داشت: ۲۰۰ راهدار در کنار ۱۷۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در راستای تأمین ایمنی مسافرت‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۱۶ راهدارخانه و ۳۰ اکیپ گشت راهداری مشارکت دارند و در طول سفرهای نوروزی آماده ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای هستند.

اخترشناس با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز و خستگی از عواملی هستند که سفر را به مخاطره می‌اندازند، افزود: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان همراه می‌شود میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل از افطار و پس از افطار و در طول روز بیشتر می‌شود لذا رانندگان و هموطنان عزیز در سفرهای نوروزی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و همچنین نمازخانه‌های بین راهی جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

اخترشناس خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بالای نقش رانندگان در سفرهای نوروزی، همه کاربران جاده‌ای باید دقت کنند که مسیر هم جزئی از سفر است و با توجه به اینکه سامانه‌های ثبت تخلفات در ایام عید، سرعت لحظه‌ای و متوسط را ثبت کرده، لذا رانندگان باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت قوانین و مقررات به ویژه کنترل سرعت وسیله نقلیه خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه به سلامت به مقصد خود برسند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از حجم سفرهای نوروزی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هماهنگی پلیس راه و ارگان‌های دیگر با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی و ایمن سازی راه‌ها، بستری امن را برای مردم مهیا سازد.

کد خبر 55993
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار