پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
خیزش مجدد کرونا در استان بوشهر/ دورهمی‌های نوروزی محل انتقال شود
بوشهر- تعداد موارد ابتلا، بستری و مرگ و میرهای کرونایی در استان بوشهر طی هفته گذشته روند افزایشی داشته و به همین منظور باید استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی مد نظر قرار گیرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کرونا از یک ویروس ناشناخته و بیماری مرموز تبدیل به بخشی از زندگی مردم در نقاط مختلف دنیا شد و یک همه گیری جهانی باعث مرگ و میر تعداد زیادی از افراد شد و حالا کمتر کسی وجود دارد که این بیماری را نشناسد و راهکارهای پیشگیری از آن را نداند.

بسیاری از افراد یک یا چند بار طی سال‌های گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند و یا حداقل در خانواده و اطرافیان خود افرادی که به این بیماری مبتلا شده را دیده‌اند و شناخت از این بیماری افزایش چشمگیری داشته است.

با اجرای واکسیناسیون گسترده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میزان ابتلاء و بستری‌های کرونایی روند کاهشی به خود گرفت و در پی این روند، میزان مرگ و میرهای کرونایی نیز کاهش یافت.

پس از موج‌های سهمگین کرونایی که طی سال‌های نخست شیوع این بیماری جهان و ایران را در بر گرفت، موج‌های اخیر این بیماری در کشور ما مثل قبل نبود و با تعداد مرگ و میرهای روزانه بسیار زیاد فاصله گرفتیم.

طی ماه‌های گذشته تعداد فوتی‌های کرونایی روزانه در سطح کشور تک رقمی شده بود و به همین میزان تعداد ابتلاء و بستری‌ها نیز به شدت کاهش یافته بود.

از هفته گذشته تاکنون، تعداد بیماران کرونایی در سطح کشور و استان بوشهر روند افزایشی به خود گرفته است و بیم آن می‌رود که شاهد موج جدیدی این بیماری در سطح کشور باشیم.

افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر/ دستورالعمل‌ها رعایت شود

تغییر روند کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد تغییر روند کرونا در سطح استان بوشهر هستیم که می‌طلبد مراقبت‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم.

قاسم برجویی فرد با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونا در استان و کشور اضافه کرد: در حالی که طی ماه‌های گذشته مرگ و میر کرونا در کشور تک رقمی شده بود، طی هفته گذشته تعداد مرگ و میرهای کرونا در کشور ۲ رقمی شده است.

هفته گذشته ۲ مورد فوتی کرونا در استان بوشهر داشته‌ایم و تعداد مراجعات نیز افزایش یافته است وی با اشاره به اینکه هفته گذشته ۲ مورد فوتی بر اثر کرونا در استان بوشهر داشته‌ایم ادامه داد: تعداد مراجعات سرپایی و بستری نیز طی این مدت در سطح استان افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در بیماری‌های تنفسی آنفلوانزا و کرونا شاهد افزایش تعداد موارد ابتلاء و بستری هستیم.

کاهش رعایت دستورالعمل‌ها

وی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و میزان استفاده از ماسک خبر داد و بیان کرد: کاهش رعایت این دستورالعمل‌ها باعث افزایش میزان ابتلاء و شیوع بیشتر این بیماری شده است.

برجویی‌فرد تصریح کرد: با توجه به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش مهمی در کاهش موارد ابتلاء و بستری و مرگ و میرهای کرونایی دارد، باید استفاده از ماسک را در فضاهای بسته، شلوغ و اجتماعات بیش از پیش در دستور کار باشد.

افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر/ دستورالعمل‌ها رعایت شود

لزوم استفاده از ماسک

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک تا درصد بالایی از ابتلاء به کرونا ما را مصون می‌دارد تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به نوروز، دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته باید در دستور کار باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: افرادی که مشکلات بیماری زمینه‌ای دارند حتماً برای تزریق واکسن و تکمیل این چرخه اقدام کنند.

با توجه به اینکه در ایام نوروز دورهمی‌ها و مهمانی‌ها افزایش می‌یابد، مسافرت‌ها بیشتر می‌شود و جشن‌های مختلف و متنوعی برگزار می‌شود، انتظار می‌رود افراد برای حضور در این برنامه‌ها ضمن استفاده از ماسک، دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

کد خبر 55998
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار