جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
افزایش ۱۵ درصدی ورود تخم مرغ به شهرستان دشتی
بوشهر- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی گفت: وزن تخم مرغ خوراکی وارده به شهرستان از ۵۲۳ تن در سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی به ۶۰۵ تن رسیده است.

احمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس بررسی سامانه قرنطینه و مقایسه ۱۲ ماهه سال جاری با مدت مشابه در سال قبل، مشخص شد که با افزایش ۱۵ درصدی تناژ تخم مرغ خوراکی وارده به شهرستان دشتی همراه بوده‌ایم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی عنوان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی این اداره در تأمین تخم مرغ خوراکی بهداشتی سفره‌ها، ابتدا با توجه به میزان مناسب تخم مرغ خوراکی وارده در سال ۱۴۰۰، حفظ شرایط موجود سال گذشته بوده است که مواردی که امکان دارد شرایط عرضه غیر بهداشتی را مهیا کند کاملاً بررسی و کارشناسی شده و تلاش شد که شرایط بهتری مهیا شود.

وی افزود: اقدامات انجام شده در راستای به حداقل رساندن پتانسیل عرضه خارج از سیستم بهداشتی و نظارتی و برطرف کردن موانع موجود در راه تأمین و تضمین تخم مرغ خوراکی بهداشتی سفره‌های شهروندان با تلاش اداره نظارت این شهرستان و مطرح کردن اهمیت موضوع در جلسات مربوطه در سطح شهرستان در راستای همسویی ادارات و نهادها با برنامه‌های دامپزشکی مؤثر واقع شد و هم اکنون شاهد آن هستیم که تناژ تخم مرغ خوراکی وارده به شهرستان از ۵۲۳ تن در سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی به تناژ ۶۰۵ تن رسیده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی تاکید کرد: در سال گذشته و ۱۴۰۱ با پیگیری انجام شده ۲ سردخانه نگهداری تخم مرغ در شهرستان راه اندازی شده است که با قابلیت ذخیره تخم مرغ در مدت زمان طولانی‌تری نسبت به گذشته در افزایش تناز تخم مرغ خوراکی دارای گواهی بهداشتی - قرنطینه‌ای وارده به دشتی نقش پر رنگی را ایفا کرده است.

ایزدی اشاره کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و تلاش بیش از پیش و به حداقل رساندن شرایط عرضه غیر بهداشتی و با توجه به پتانسیل‌های موجود و شرایط پیش رو، گام‌های مؤثر تری در تأمین تخم مرغ خوراکی دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای برداریم.

وی از شهروندان درخواست کرد: با خرید از مراکز مجاز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت ارگان‌های نظارتی – بهداشتی و عدم خرید از مراکز غیر مجاز، دامپزشکی را راه رسیدن به اهداف نارتی و بهداشتی مساعدت کنند.

کد خبر 56001
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار