پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
بیان ساده نتایج تحقیقات علوم پزشکی در بوشهر
بوشهر- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سلسله نشست‌های ترجمان دانش بیان ساده نتایج تحقیقات است.

اکرم فرهادی در حاشیه نشست خبری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با محوریت ترجمان دانش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتشار دانش یکی از موضوعاتی مطرح در معاونت تحقیقات و فناوری است که علاوه بر انتشار مقالات در مجلات علمی، انتشار آن‌ها به زبان ساده به‌گونه‌ای که مردم عادی، جامعه محلی، سیاست‌گذاران و سایر محققین محلی نیز به زبان ساده از نتایج این تحقیقات آگاه شوند نیز در دستور کار است.

وی تصریح کرد: همواره ایرادی و انتقاداتی که بر پژوهش می‌شود این بوده که پژوهش مسئله محور و راهگشا نیست، شاید فاصله بین محقق، جامعه و سیاست‌گذار موجب چنین تلقی می‌شده است که با سلسله نشست‌های ترجمان دانش سعی در رفع این ایراد داریم.

فرهادی افزود: هرچقدر بتوانیم نتایج تحقیقات را به زبان ساده بیان کنیم، رسایی پیام محقق می‌شود و سیاست‌گذار می‌تواند به راحت‌ترین شکل ممکن از نتایج تحقیقات بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: موضوعات مطرح‌شده در اولین نشست خبری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با محوریت طرح‌های پژوهشی پایان‌یافته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با موضوع محیط‌زیست، آبزیان، بیماری‌ها، خدمات‌رسانی در سیستم‌های بهداشتی و درمانی بوده است.

بیان ساده نتایج تحقیقات علوم پزشکی در بوشهر

فرهادی بابیان اینکه در پایان هر فصل نشست خبری با محوریت طرح‌های پژوهشی پایان‌یافته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار می‌شود گفت: در این نشست ۱۰ طرح تحقیقاتی در سه پنل مطرح شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: موضوع ترجمان و اثرگذاری دانش موضوعی است که در سال جاری مورد توجه قرارگرفته است به‌نوعی که تمام طرح‌های تحقیقاتی که منجر به مقاله می‌شود باید به زبان ساده گزارش دهیم.

بیان ساده نتایج تحقیقات علوم پزشکی در بوشهر

اولین نشست خبری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با محوریت طرح‌های پژوهشی پایان‌یافته دانشگاه در جهت ترجمان دانش برگزار شد.

کد خبر 56003
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار