پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
همه ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخابات پیش رو به کار گرفته شود
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:مشارکت در انتخابات آتی نقش مهم و اثر گذار دارد و باید همه ظرفیت‌ها بویژه آموزش به کار گرفته شود تا بر روند افزایش مشارکت موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح یکشنبه در همایش مشترک آموزشی استانداری‌ها و دفاتر نظارت سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جزیره خارگ اظهار داشت: انتخاب جزیره مقاوم خارگ به عنوان محل دوره از چند بعد حائز اهمیت است، ابتدا تمدن و تاریخ چندین هزارساله این جزیره و آثار باستانی که گواهی بر تمدن ارزشمند این جزیره است و همچنین مقاومت در جزیره خارگ نقش برجسته ای در تاریخ خارگ دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: حماسه‌های متعددی از سالیان دور تاکنون در این جزیره اتفاق افتاده است و این جزیره به تعداد روزهای دفاع مقدس بمباران شده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

وی افزود: نادر مهدوی حماسه ساز مبارزه با استکبار جهانی که ضعف این قدرت پوشالی را به رخ جهانیان کشید در این جزیره بوده است.

پورات گفت: صنعت و انرژی در این جزیره وجه برجسته است و بیش از ۹۸ درصد نفت جمهوری اسلامی از این جزیره صادر می‌شود و حماسه‌های سربازان خط مقدم صنعت موجب شده تا در بحرانی‌ترین وضعیت‌ها صادرات نفت قطع نشود.

وحدت کم‌نظیر در خارگ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: همزیستی مسالمت آمیز و عزت مندانه خارگی ها و اهل سنت و شیعه در کنار هم نمونه برجسته ای از وحدت ملی است.

پورات اظهار کرد: برگزاری این جلسه مشترک بین وزارت کشور و شورای نگهبان که برای اولین بار اتفاق می‌افتد نوید بخش انتخابات پرشور و پرنشاط را در سال آتی می‌دهد و این حرکت انسجام بخش و امیدآفرین قطعاً منشأ خیر و برکت خواهد بود.

وی عنوان کرد: آموزش هدف اصلی این مراسم است و موجب می‌شود تا زمینه بروز خطا کم شده و کیفیت برگزاری انتخابات را ارتقا دهد در همین راستا انتظار است که همه همکاران محترم از این شرایط و این همایش بهترین استفاده را بکنند و به تبع آن شاخه‌های شهرستانی را نیز پوشش دهند.

پورات یادآور شد: مشارکت در انتخابات آتی نقشی مهم و اثر گذار دارد و باید همه ظرفیت‌ها بویژه آموزش به کار گرفته شود تا اینکه تأثیر محسوسی بر روند افزایش مشارکت ایفا کند و گفتنی است این اولین همایش مشترک بین وزارت کشور و شورای نگهبان است که به میزبانی استان بوشهر در جزیره مقام خارگ برگزار شد.

کد خبر 56006
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار