جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مسابقه مهارت گبه بافی در استان بوشهر برگزار شد
بوشهر- اولین دوره مسابقات آزاد مهارت گبه بافی ویژه مددجویان کمیته امداد در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر صبح یکشنبه در مراسم آغاز این مسابقات اظهار داشت: برگزیدگان این مسابقات ضمن دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از طرف کمیته امداد به مسابقات آزاد ملی مهارت که در سال آینده برگزار خواهد شده به عنوان نماینده استان بوشهر شرکت خواهند کرد.

عبدالمجید دراهکی اضافه کرد: با هدف توسعه صنعت فرش و احیا سنت‌های بومی مسابقات آزاد مهارت گبه بافی برای اولین بار در کشور در بین مددجویان کمیته امداد در استان بوشهر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج مهارت آموزی در بین همه اقشار جامعه یکی از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات آزاد مهارت است، افزود: مسابقات آزاد مهارت فرش ویژه مددجویان با هدف شناسایی استعدادهای مهارتی در حوزه فرش برای نخستین بار به میزبانی استان بوشهر در حال برگزاری است.

دراهکی با تاکید بر اینکه کمیته داوران این مسابقات از اساتید برجسته کشوری و استانی تشکیل شده است بودند، گفت: تلاش داریم تا مسابقات آزاد مهارت در حوزه فرش کشور را هر ساله برای همه اقشار جامعه با همکاری شرکای آموزشی و اجتماعی به میزبانی استان بوشهر برگزار کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تصریح کرد: ایران و به ویژه استان بوشهر دارای قدمت در هنر فرش بافی هستند بنابراین بایستی با پاسداشت این هنر زمینه توسعه و ترویج فرشبافی فراهم شده و در راستای صادرات فرش و توسعه مهارت‌های فنی در این حوزه گام‌های مهم برداشته شود.

کد خبر 56008
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار