جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
نقشه راه برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۲ تدوین می‌شود
بوشهر- مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور از تدوین نقشه راه برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی بعد از ظهر یکشنبه در نخستین همایش مشترک مسئولان آموزش استانداری‌ها و دفاتر نظارت سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جزیره خارگ اظهار داشت: همه ما به برگزاری انتخابات با شکوه در کشور متعهد هستیم.

وی افزود: وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان دو رکن مهم برگزاری انتخابات با همدلی و اشتراک نظر به دنبال برگزاری انتخابات با شکوه در سال آتی هستند.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور با اشاره به اینکه شورای نگهبان چشم بینای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ اظهار کرد: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اسلامی در تشریح رویکرد دفتر امور انتخابات معاونت سیاسی وزارت کشور هم گفت: برگزاری این همایش با هدف شناسایی ظرفیت‌های موجود برای فعال سازی هر چه قوی‌تر زمینه برگزاری انتخابات باشکوه است.

وی خاطر نشان کرد: فراوانی موضوعات طرح شده در نشست مشترک با مجریان برگزاری انتخابات در ۶ عنوان فناوری، مالی و پشتیبانی، آموزش، اجرایی، حقوقی و سیاسی به ترتیب اولویت احصا شد.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور در ارتباط با استفاده از فناوری در برگزاری انتخابات هم گفت: نیازمند نیروی متخصص قوی و حرفه‌ای در تمامی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور هستیم و در این خصوص با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم همکاری امضا می‌شود.

اسلامی همچنین بر تقویت زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند در برخی از استان‌ها و شهرستان‌های کشور به خصوص مناطق محروم تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور همچنین به برنامه این دفتر برای افزایش حق‌الزحمه مجریان و عوامل برگزاری انتخابات اشاره داشت و افزود: در این خصوص با تدابیر و هماهنگی به عمل آمده افزایش چند برابری در حق‌الزحمه مجریان انتخابات پیش بینی شده است که لازم به تأیید نهایی این امر از سوی دستگاه‌های مربوطه است.

وی همچنین خواستار تصویب و تخصیص هر چه سریع‌تر بودجه انتخابات کشور برای برنامه‌ریزی های لازم در استانداری‌های سراسر کشور شد.
اسلامی گفت: در این خصوص آموزش فرمانداران جدید الانتصاب که نخستین تجربه برگزاری انتخابات را دارند، امر بسیاری مهمی است و این کار بر عهده مسئولان آموزش استانداری است.

وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با آموزش عمومی هم لازم است که از ظرفیت‌های استانی به خصوص صدا و سیمای استان‌ها با مستند سازی، موشن گرافی و تهیه کلیپ‌های صوتی و تصویری اطلاع رسانی و آموزش همگانی در حد ضرورت ارائه شود.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور گفت: با هدف برنامه‌ریزی قوی‌تر و منظم تر لازم است که قانون انتخابات هر چه سریع‌تر از سوی مجلس محترم شورای اسلامی در دستور کار برای تأیید و تصویب نهایی قرار گیرد.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از تجربیات، پیشنهادها و ابتکارات دست‌اندرکاران انتخابات از استانداری‌های سراسر کشور، تاکید کرد: تدوین نقشه راه برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۲ هدف اصلی این همایش است و در این زمینه از همه ظرفیت‌های استانی چه در حوزه اجرا و نظارت کمک گرفته می‌شود.

کد خبر 56018
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار