جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
تصویب قانون انتخابات باعث برطرف شدن چالش‌ها می‌شود
بوشهر-مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: انتظار می رود مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون انتخابات تسریع کند تا شاهد رفع چالش‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امین الله زمانی بعد از ظهر یکشنبه در نخستین همایش مشترک مسئولان آموزش استانداری‌ها و دفاتر نظارت سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جزیره خارگ اظهار داشت: برای اولین بار با همکاری دفتر انتخابات معاونت سیاسی وزارت کشور تصمیم گرفته شد تا با رویکرد جدید و با همکاری دو حوزه ناظر و اجرا، یک برنامه زمان‌بندی انتخابات را برای سال آینده تدارک ببینیم.

وی افزود: در همین راستا پنج کارگروه تخصصی تشکیل شد و جلسات خوبی با همدلی و تعامل بالا شکل گرفت.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: اینکه ما پیش از برگزاری انتخابات در کنار مقام محترم اجرا هستیم، نشان می‌دهد که هدف هر دو مجموعه اجرا و نظارت، زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات باشکوه است.

زمانی با بیان اینکه هدف هر دو نهاد حوزه اجرا و نظارت بر انتخابات، آسیب شناسی و پیشگیری است؛ به برگزاری چهل انتخابات سالم در کشور اشاره کرد و افزود: این میزان از انتخابات در شرایط جنگ و تحریم برگزار شده است و جای افتخار دارد.

وی گفت: ان‌شاءالله در سال آینده انتخاباتی باشکوه و با قدرت و نظم برگزار می‌شود و یک همچون همایشی با عنوان جشن مشارکت برگزار کنیم.
مدیرکل انتخابات شورای نگهبان همچنین آموزش مجریان و ناظران انتخاباتی را مهم برشمرد و گفت: در این خصوص تهیه موشن و سایر ظرفیت‌های رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

زمانی به ضرورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به قانون اصلاح انتخابات از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هر قانونی در موقعیت و زمان خودش تصویب شود، ارزشمند خواهد بود.

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه قانون اصلاح انتخابات مطالبه عمومی و بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است تصریح کرد: تصویب این قانون باعث برطرف شدن چالش‌ها خواهد بود.

زمانی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی قول داده است حداکثر تا آخر فروردین قانون انتخابات تصویب شود.

وی خاطر نشان کرد: البته در شورای نگهبان برنامه‌ریزی شده در صورت عدم تصویب قانون انتخابات، طبق قانون موجود برنامه پیش برود و کار متوقف نشود.

کد خبر 56019
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار