جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
کاشت درخت در بافت تاریخی بوشهر انجام شد
بوشهر- مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر، از کاشت درخت هم‌زمان در این محدوده با حضور دانش‌آموزان و علاقه‌مندان خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، فرزانه اسپرغم ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با ارزش‌های میراث‌فرهنگی و میراث‌طبیعی بافت تاریخی شهر بوشهر، در محدوده محور گردشگری محله کوتی و محدوده عمارت دهدشتی با حضور دانش‌آموزان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی، عملیات نمادین درختکاری انجام شد و پس از آن، از گذر گردشگری کوتی و عمارت دهدشتی بازدید و تاریخچه این بناها برای علاقه‌مندان حاضر تشریح شد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی همیشه با طبیعت عجین بوده و بافت بوشهر نیز یک منظر تاریخی و در تعامل کامل با طبیعت اطراف خود بخصوص دریا و پوشش گیاهی بومی است.

اسپرغم بیان کرد: در این محدوده و در مجاورت آن تعداد قابل توجهی درخت و گیاه بومی از گذشته تاکنون وجود دارد که باید حفظ شود و پوشش گیاهی موجود در بافت تاریخی علاوه بر ایجاد هماهنگی بین فضا و طبیعت، سبب ایجاد منظر مناسب و نیز رفع آلودگی هوای این محوطه می‌شود.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر بوشهر در پایان یادآور شد: در حال حاضر درختکاری در میادین و نقاط شاخص محدوده بافت تاریخی انجام شده و در آینده با همکاری شهرداری بندر بوشهر و با تاکید بر محورهای پر تردد، به طور وسیع‌تری اجرا خواهد شد.

کد خبر 56021
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار