چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
نیروهای تخصصی مورد نیاز صنایع بوشهر تامین می‌شود
بوشهر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با توسعه دوره‌های آموزشی، تأمین نیروی تخصصی مورد نیاز صنایع از برنامه‌های مهم در استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مدیر واحد کار منطقه ویژه بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر ۳۴۶ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی و ۲۳ هزار واحد کارگری داریم که تلاش می‌شود بهترین و بیشترین خدمات به این جامعه ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در این مراسم حمایت از تولید اشتغال و توسعه بهره‌وری را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: رسیدگی به سه هزار و ۴۰۰ پرونده حل اختلاف بین کارگر و کارفرما و چهار تا پنج هزار پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در دستور کار است.

وی رفع مشکلات کارگری در منطقه ویژه پارس را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و افزود: ۱۴ تشکل صنفی کارگری در این منطقه تشکیل شده و از کارفرمایان نیز خواسته‌ایم که تشکل خود را تشکیل دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از امضای یک تفاهم همکاری با دانشگاه علمی و کاربردی خبر داد و بیان کرد: تأمین نیروی تخصصی مورد نیاز صنایع از برنامه‌های مهم در استان بوشهر است.

وی سهمیه اشتغال امسال استان بوشهر را ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی است.

کشاورزی به عقب‌افتادگی تاریخی استان بوشهر در زمینه مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در استان بوشهر نهادینه شود. فقط ۳۲ درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش تحصیل می‌کنند.

وی توسعه کارورزی را از دیگر برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: از کارفرمایان درخواست داریم که زمینه آموزش کارجویان در محیط واقعی کار را فراهم کنند.

کد خبر 56023
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار