جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
گردشگری و میراث فرهنگی تنگستان تقویت می‌شود
بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: انتظار می رود در دوره کاری دولت مردمی دکتر رئیسی، به بخش مهم گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان نماد مهم استان بوشهر و شهرستان تنگستان، توجه و اهتمام بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی تنگستان اظهار داشت: گردشگری مقاومت ریشه و پایه در دین مبین اسلام دارد و امروز کشور ایران به تبعیت از مکتب حسینی، جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد.

فرماندار شهرستان تنگستان افزود: اگر امروز توافقاتی بین ما و دیگر ملل جهان اتفاق می‌افتد، در نتیجه‌ی مقاومت ما در جبهه حق است و این مهم در ادامه فرهنگ مقاومت است که ریشه در جنوب ایران و استان بوشهر و شهرستان تنگستان نیز دارد.

لطفی قلعه کلات اهرم و موزه رئیسعلی دلواری را به عنوان بناهای تاریخی تنگستان، دارای جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور دانست که مروج فرهنگ و تاریخ غنی شهرستان تنگستان هستند.

مقام عالی دولت در تنگستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در کنار کارهای خوبی که در گذشته در حوزه میراث انجام شده، در دوره کاری دولت مردمی دکتر رئیسی، به بخش مهم گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان نماد مهم استان بوشهر و شهرستان تنگستان، توجه و اهتمام بیشتری شود.

فرماندار تنگستان ضمن اشاره به اینکه تنگستان پایه‌ی استکبارستیزی در استان بوده و باید اقدامات عمیق‌تری در این زمینه انجام شود، بیان کرد: فضاهای فیزیکی و بناهای تاریخی تنگستان باید در اولویت برنامه‌های اداره‌کل میراث باشد.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است نمایندگی میراث فرهنگی تنگستان بدون متولی است، افزود: نمایندگی میراث فرهنگی تنگستان فاقد یک ساختمان اداری مستقل بوده، مدیریت آن نیز باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود و از نمایندگی به اداره ارتقا یابد.

فرماندار تنگستان خواستار معرفی بهتر و بیشتر مکان مهم و تاریخی قلعه کلات اهرم در فضا و قالب کار فرهنگی و رسانه‌ای شد.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه میراث فرهنگی می‌تواند برای مرمت و احیای بناهای تاریخی از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی لایق، دلسوز و باسواد بهره‌مند شود، گفت: با یک چشم‌انداز چند ساله و تدوین برنامه‌ای توسعه‌محور و دارای اولویت‌، احیا، مرمت و بازسازی بناهای در حوزه میراث فرهنگی تنگستان، کارشناسی اقدام شود.

وی یادآور شد: در بخش مرکزی تنگستان امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای خانواده‌ها، گردشگران و مسافرین در اهرم، که برای منطقه گردشگری خاییز، دهکده آب درمانی آبگرم اهرم و قلعه کلات، به این شهرستان سفر می‌کنند، وجود ندارد.

لطفی با بیان اینکه حوزه گردشگری تنگستان به ایجاد بوم‌گردی در سواحل خلاصه شده، تاکید کرد: رشد و توسعه گردشگری در تنگستان، با توجه به جغرافیا و اقلیم خاص و متنوع آن، باید به صورت متوازن باشد و اکنون گردشگری در بخش مرکزی شهرستان، در سال‌های اخیر رشد نکرده است.

وی یادآور شد: امسال مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به صورت نقد برای حوزه میراث فرهنگی در شهرستان اختصاص دادیم.

کد خبر 56024
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار