جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
نفرات برتر مسابقه آزاد مهارت گبه بافی استان بوشهر معرفی شدند
گناوه- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: نفرات برتر اولین دوره مسابقات آزاد مهارت گبه بافی ویژه مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان بوشهر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی یکشنبه شب در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات آزاد مهارت گبه بافی مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: این مسابقات با هدف، توانمندسازی فعالان حوزه گبه بافی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و احیای سنت دیرینه فرش بافی به میزبانی شهرستان گناوه برگزار شد و نفرات برتر از بین ۱۷ شرکت کننده پس از بررسی آثار معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مسابقات آزاد مهارت گبه بافی با هدف شناسایی استعدادهای مهارتی در حوزه فرش برای نخستین بار ویژه مددجویان کمیته امداد در کشور و در استان بوشهر برگزار شده است، افزود: در پایان این مسابقات در رشته گبه بافی سیده زهره سجاد نیا از روستای گماران، خیری ملک زاده از روستای سربست و خیری موسایی از روستای شول هر سه از شهرستان گناوه به ترتیب مقام اول، دوم و سوم را کسب کردند.

دراهکی با اشاره به اینکه شهرستان گناوه مهد تولید فرش دستباف کشور است، تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت توسعه مهارت‌های حوزه فرش در شهرستان گناوه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد و زمینه را برای مهارت آموزی همه اقشار جامعه محیا می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر یادآور شد: نفرات برتر این مسابقات با حمایت‌های شرکای آموزشی به مسابقات آزاد مهارت فرش بافی کشوری در سال آینده اعزام خواهند شد.

وی گفت: مهارت پیش نیاز اشتغال است و بر اساس آمارها ۷۵ درصد مهارت آموزان موفق به فعالیت در بازار کار می‌شوند که در حوزه فرش بافی این آمار بالای ۹۰ درصد است چون همه مهارت آموختگان در این حوزه در کارگاه‌های خانگی مشغول به فعالیت می‌شوند.

کد خبر 56032
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار