جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
بنادر استان بوشهر برای اجرای طرح گردشگری دریایی مهیا شدند
بوشهر- رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بنادر استان بوشهر مهیای اجرا طرح گردشگری دریایی ویژه عید نوروز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت خسروی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: برای ایام نوروز شناور مسافربری آروس مهیار، ۶ لنج سنتی و چند ده قایق در عرصه گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند و با توجه به تقارن طرح با ماه مبارک رمضان در نظر است برای اولین بار گشت‌های دریایی شبانه برگزار شود.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: ۶ لنج سنتی یاد شده پس از تغییر کاربری به گردشگری اکنون در مرحله بازرسی فنی و صدور گواهینامه قرار دارند.

وی گفت: مدت زمان آغاز طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه تعیین شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه در هفته گذشته مانور گسترده جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی با هدف ارزیابی توان نیروهای عملیاتی در محدوده بندر بوشهر برگزار شد.

خسروی افزود: در مرکز استان تمرکز فعالیت شناورهای گردشگری دریایی در پایانه بین المللی مسافربری دریایی است که بخش دریایی آن بتازگی افتتاح شده است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به تعمیرات اساسی سالن، زیرساخت موقتی در محوطه ایجاد و در اختیار مسافران و گردشگران دریایی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در این پایانه همچنین غرفه‌های رستوران، کافی شاپ، فعالیت‌های فرهنگی، اجرای کارهای هنری ویژه کودکان پیش بینی شده است.

خسروی گفت: با توجه به انجام تمامی تمهیدات لازم پیش بینی شده بنادر استان بوشهر بتوانند همچون سال‌های گذشته میزبانی شایسته برای اجرا طرح گردشگری دریایی باشند.

کد خبر 56059
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار