جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
تشکیل خانواده قرآنی بهترین خدمت به جامعه ایمانی است
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: داشتن خانواده قرآنی و عترتی بزرگترین خدمت به اسلام و جامعه ایمانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در درس اخلاق ویژه طلاب ضمن تبیین و تحلیل اجتماعی نقش علمای اهل‌سنت در دربار حکومت عباسیان اظهار داشت: انسان مجموعه‌ای از صفات حسنه و سیئه است که صفات حسنه، انسان را به اوج کمال اخلاقی و منش رفتاری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه یک‌سری عیب‌ها هستند که انسان را سرزنش می‌کند، گفت: انسان باید از صفات رذیله و عیب‌های خفت‌بار دوری کند که در نتیجه عاقبت خیر و نیکویی زندگی‌مان را در بر بگیرد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: انسانی که دارایی‌اش تندخویی و عیوب رفتاری است باید این دارایی را تبدیل به اخلاق حسنه و شایسته کند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بهترین دعاها در احادیث و بیان آل‌الله (ع) ذکر شده است، گفت: احسان، مردم‌داری و داشتن عشق به دعا و عبادت به‌عنوان بخشی از دارایی‌های انسان‌های است که صفات حسنه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: بایستی اخلاق حسنه و رفتار شایسته در بنیان خانواده و در رفتار با همسر و فرزند و همسایه جاری و جریان سازنده ایمانی و رشدافزا داشته باشد.

وی با ابراز اینکه مرگ آخرین مسیر دنیا است پس نباید به این دنیای پوچ حریص بود، گفت: قرآن اساس دین اسلام است و نقشه راه مسلمانان و مؤمنین موحد است و داشتن خانواده قرآنی و عترتی بزرگترین خدمت به اسلام و جامعه ایمانی است.

کد خبر 56068
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار