شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
شگرد کلاهبرداران برای فروش مواد محترقه در فضای مجازی
بوشهر- رئیس پلیس فتا استان بوشهر با هشدار در خصوص خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی گفت: کلاهبرداران به بهانه فروش مواد محترقه در کمین کاربران فضای مجازی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی قاسمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با ساخت صفحات جعلی تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند و حتی در مواردی مواد محترقه بسیار خطرناک و ناایمن را به مشتریان عرضه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرهنگ قاسمی افزود: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه در فضای مجازی کرده و متقاضیان خرید این اقلام که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند را به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی کرده‌اند هدایت کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی گفت: مجرمین با سو استفاده از این ایام و تبلیغات دروغین به شیوه‌های مختلف دیگر و با دریافت پول و عدم ارسال مرسولات به دست متقاضیان از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند

سرهنگ قاسمی بیان کرد: با توجه به شناسایی و دستگیری تعدادی افراد مجرم در این حوزه، مشخص شد مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد و بعضاً دست‌ساز بوده و احتمال بروز صدمات جانی و مالی را برای خریداران به وجود آورده است.

وی به مردم هشدار داد: توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند، زیرا خسارات مالی قابل جبران است، اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نخواهد بود و والدین مراقب باشند تا فرزندان عزیزشان قربانی حوادث ناخوشایند نشوند.

رئیس پلیس فتا بوشهر از شهروندان خواست: با رعایت و نظارت بر اعمال کودکان خود چهارشنبه آخر سال را تبدیل به چهارشنبه سوزی نکنیم و هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 56082
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار