جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
افزایش تعداد مصدومان/ آماده باش اورژانس در کشور
انحراف در رسوم گذشته و رفتار های هیجانی در آخرین چهارشنبه سال و آستانه نوروز در حالی شبی پر التهاب را پیش روی مردم قرار می دهد که شاهد بروز برخی حوادث در استان های مختلف هستیم.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در آخرین چهارشنبه سال طبق رسوم گذشته ایرانیان به جشن و پای کوبی می‌پردازند اما طی سالهای اخیر رفتارهای ناهنجار و استفاده از مواد محترقه غیر مجاز این شب را به یکی از پر التهاب ترین ساعات انتهایی سال تبدیل کرده است.

نگاهی به آمار خسارت‌ها و تلفات حوادث این شب در سال‌های گذشته و حوادثی که طی ساعات اخیر روی داده است نشان می‌دهد که پیشگیری و آگاهی بخشی به جامعه برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال تلخ ضروری است.

دستگاه قضائی و پلیس نیز هشدار داده اند در صورت دستگیری افراد مخل قانون و بر هم زنندگان نظم این افراد تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت خواهند شد، با این وجود شاهد بروز حوادث متعدد در استان‌های مختلف هستیم که در ذیل این اخبار را مرور می‌کنیم.

۱۶ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در کردستان مصدوم شدند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۱۶ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم و به مراکز درمانی استان منتقل شده اند.

رضا پیرا سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه تاکنون ۱۶ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه چهارشنبه سوری مصدوم و به مراکز درمانی استان منتقل شده اند.

وی افزود: از این تعداد ۶ نفر دچار ترومای دست، هفت نفر سوختگی، یک نفر مصدوم چشمی و ۲ نفر مصدوم صورت هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: ۱۳ نفر از مصدومان را جوانان و سه نفر را هم کودکان تشکیل می‌دهند.

پیرا افزود: تا این لحظه ۶ نفر در دیواندره، سه نفر در سقز، ۲ نفر در سنندج، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در کامیاران و یک نفر در سروآباد مصدوم شده‌اند که همگی مرد هستند.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۵۲ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند.

۵۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری آذربایجان غربی مصدوم شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: شمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در استان به ۵۸ نفر رسید.

فرزین رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون ۵۸ نفر در استان بر اثر انفجار مواد محترقه دچار سوختگی شدند، ادامه داد: متأسفانه در حوادث چهارشنبه سوری یک نفر منجر به قطع عضو شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع در اثر حوادث چهارشنبه یک نفر هفته گذشته جان خود را از دست داد، گفت: با ۱۰ مجروح روزهای گذشته تعداد مجموع مصدومان چهارشنبه سوری امسال به ۶۸ نفر رسیده است.

مصدومیت ۳ نفر در اصفهان بر اثر انفجار مواد اولیه تولید ترقه

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از سوختگی سه نفر بر اثر انفجار مواد اولیه طول ترقه در اصفهان خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه ویژه چهارشنبه آخر سال در اصفهان اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه انفجار ترقه‌های در حال ساخت رخ داده است، افزود: این حادثه در اصفهان خیابان عسگریه دوم گزارش شده است.

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه مصدومان سه جوان حدود ۱۸ سال بودند، خاطر نشان کرد: این افراد که دچار سوختگی ۳۵ درصد شدند به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) منتقل شدند.

تعداد مصدومان چهارشنبه سوری کرمانشاه به ۲۲ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد مصدومان چهارشنبه سوری کرمانشاه به ۲۲ نفر رسید.

حامد بهرامیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد کل مصدومان چهارشنبه پایان سال در استان کرمانشاه تا ساعت ۱۹ امروز به ۲۲ نفر رسید.

وی افزود: از این ۲۲ نفر تعداد ۲ نفر دچار قطع عضو، هفت نفر آسیب چشمی و ۱۶ نفر هم دچار سوختگی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعدادی از این مصدومان هم دچار سوختگی شدید و هم آسیب به اندام‌ها شده‌اند.

بهرامیان خاطر نشان کرد: ۱۹ نفر در شهر کرمانشاه، یک نفر شهرستان صحنه و ۲ نفر هم در قصرشیرین آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها با رعایت نکات ایمنی و مراقبت از فرزندان خود از بروز حوادث ناگوار خودداری کنند.

انفجار ترقه دست و صورت جوان ۲۱ ساله یزدی را مصدوم کرد

رئیس اورژانس یزد از مصدومیت یک جوان ۲۱ ساله یزدی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عصر سه‌شنبه و در شب آخرین چهارشنبه سال، انفجار ترقه سبب وارد آمدن آسیب به دست راست و صورت یک جوان ۲۱ ساله شد.

وی عنوان کرد: این حادثه در کوچه لاله واقع در بلوار صابر اتفاق افتاد و بلافاصله پس از تماس با اورژانس، یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

دهقان یادآور شد: اقدامات اولیه درمانی در محل حادثه توسط کارشناسان اورژانس بر روی مصدوم انجام شد اما مصدوم از انتقال به بیمارستان خودداری کرد.

قطع انگشتان دست پسر ۱۴ ساله در مبارکه

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از قطع انگشتان دست پسر ۱۴ ساله در مبارکه بر اثر ترکیدن ترقه خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نخستین حادثه چهارشنبه آخر سال ساعت ۱۷ و ۱۴ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی افزود: این حادثه که در مبارکه منطقه وینیچه رخ داده است، اضافه کرد: انگشتان پسر ۱۴ ساله به علت ترکیدن ترقه قطع شده است.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان ادامه داد: برای این حادثه یک واحد امدادی اعزام و مصدوم حادثه را به بیمارستان محمدرسول الله مبارکه منتقل کرد.

۵ مصدوم در حادثه انفجار مواد محترقه در مشگین‌شهر

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اردبیل گفت: در حادثه انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی در مشگین‌شهر، پنج نفر مصدوم شدند.

سعید مهری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: لحظاتی قبل به دنبال انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی در مشگین‌شهر، بلافاصله آمبولانس فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد: در این حادثه پنج مصدوم به دلیل انفجار مواد محترقه توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر منتقل شدند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اردبیل از آماده‌باش نیروهای اورژانس برای پذیرش مصدومان احتمالی چهارشنبه‌سوری در اردبیل و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: آخرین آمار و اطلاعات مصدومان تا ساعات بعد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اردبیل با بیان اینکه از چند روز قبل هشدارهای ایمنی برای خانواده‌ها اعلام شده است، افزود: مراقبت از نوجوانان برای عدم حضور در خیابان در ساعت‌های پرتنش از توصیه‌های مهم ما است.

انفجار نارنجک دستی در شهرک فاطمیه قم ۳ مصدوم برجای گذاشت

به دنبال انفجار نارنجک دستی در شهرک فاطمیه قم سه نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند که یکی از آنان ۹۰ درصد سوختگی داشته است.

در شب چهارشنبه آخر سال در شهر قم بر اثر بی احتیاطی و انفجار نارنجک دستی در شهرک فاطمیه قم ۳ مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

مصدومان این حادثه ۱۰، ۱۴ و ۲۰ ساله هستند که بلافاصله بعد از وقوع حادثه توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان اعزام شدند.

حال یکی از این مصدمان وخیم گزارش شده و ۹۰ درصد سوختگی داشته است.

متأسفانه در سال گذشته ۷ نفر در اثر استفاده از مواد محترقه و آتش زا در شب چهارشنبه سوری قم فوت کردند.

چهارشنبه سوری در آذربایجان شرقی تاکنون ۷ مصدوم برجای گذاشت

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی از مصدوم شدن هفت نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در استان خبر داد.

اصغر جعفری عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: چهارشنبه سوری تاکنون هفت مصدوم در آذربایجان شرقی برجای گذاشته است.

وی ادامه داد: سه مصدوم چشمی، سه مصدوم سوختگی و یک مصدوم مولتی تروما بوده است.

به گفته وی؛ چهار مصدوم از رهگذران بوده‌اند.

مصدومیت ۶ نفر براثر حوادث در مازندران

سخنگوی اورژانس مازندران از مصدومیت جزئی پنج مرد و یک زن براثر حوادث چهارشنبه آخر سال در استان خبر داد.

زکریا اشکپور در خبرنگار مهر با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: عصر امروز پنج مرد و یک زن براثر حوادث دچار مصدومیت جزئی شدند.

وی افزود: در ساعت ۱۶و ۴۵ دقیقه پنج مرد و یک زن با جراحت سطحی به یکی از مراکز درمانی دریکی از شهرستانهای استان مراجعه و به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

وی از خانواده‌ها خواست تا مراقبت فرزندان خود باشند تا براثر سهل انگار دچار آسیب نشوند.

۲ جوان زنجانی بر اثر حوادث چهارشنبه سوری قطع عضو شدند

رئیس اورژانس استان زنجان گفت: از ساعت ۸ صبح امروز تا ۱۶، شش نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری دچار حادثه شدند.

داریوش تقی لو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: از ساعت ۸ صبح امروز تا ۱۶ بعدازظهر ۶ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری دچار حادثه شدند.

وی ابراز داشت: از این تعداد دو نفر از زنجان، سه نفر از خدابنده و یک نفر از ابهر، در مجموع ۶ نفر در استان زنجان مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

رئیس اورژانس استان زنجان، از قطع عضو ۲ مصدوم در استان زنجان خبر داد و گفت: قطعی عضو این شهروندان از ناحیه شست دست یک نفر و انگشتان دست بوده است.

تقی لو تاکید کرد: ۱۴ نفر بر اثر بی‌احتیاطی و انجام کارهای مخاطره‌آمیز دچار مصدومیت شده و راهی بیمارستان شده‌اند.

حادثه دلخراش برای کودک ۲ ساله در اردبیل

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: کودک ۲ ساله‌ای با گذاشتن ترقه در دهان خود آسیبی جدی دید و با خطری جدی روبه‌رو شد.

سعید مهری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه عصر سه‌شنبه از یکی از شهرستان‌های استان اردبیل گزارش رسیده که کودکی ۲ ساله با گذشتن ترقه در دهان خود با آسیبی جدی و وسیع روبه‌رو شده که در حال انتقال این مصدوم به بیمارستان هستیم.

وی به آغاز مصدومیت‌های ناشی از بی‌احتیاطی در چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: در حالی که هنوز آئین‌های چهارشنبه‌سوری آغاز نشده، ۱۶ نفر در اردبیل دچار مصدومیت شدند که عمده آسیب‌ها از محل چشم و دست است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل از آماده‌باش کامل نیروهای اورژانس ۱۱۵ در همه مناطق استان خبر داد و افزود: تا پاسی از شب همکاران ما تلاش خواهند کرد تا آسیب‌دیدگان احتمالی و مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را به بیمارستان منتقل کنند.

مهری تصریح کرد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری را از فرزندانشان انجام دهند تا در این حوادث ناگوار گرفتار نشده و با خطرات جدی روبه‌رو نشوند.

۴ جوان مشهدی حین ساخت مواد آتش زا دچار حادثه شدند

مدیر منطقه سوم عملیات آتش نشانی مشهد گفت: چهار جوان در حین ساخت مواد آتش زا در بلوار طبرسی شمالی دچار سوختگی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عظیمیان اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر شنیدن صدای انفجار از داخل یک ساختمان، آتش‌نشانان و نجاتگران ایستگاه هشت به محل حادثه در خیابان شهید سوختانلو اعزام شدند.

مدیر منطقه سوم عملیات آتش نشانی مشهد بیان کرد: در این حادثه چهار جوان در حین ساخت ترقه برای چهارشنبه‌سوری، در داخل اتاقی در طبقه همکف یک ساختمان به دلیل انفجار مواد محترقه دچار سوختگی و آسیب شدید شده بودند که آتش‌نشانان بلافاصله ضمن ایمن‌سازی محیط حادثه این افراد را برای انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل دادند.

وی گفت: حال مصدومان این حادثه وخیم اعلام شده است.

مواد محترقه موجب قطع عضو جوان سمنانی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از وقوع نخستین حادثه شب چهارشنبه سوری در سمنان خبر داد و گفت: مواد محترقه باعث قطع عضو جوان سمنانی شد.

کامران قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اولین حادثه چهارشنبه‌سوری استان سمنان منجر به قطع دست شد، بیان کرد: این حادثه ظهر امروز سه شنبه در سمنان رخ داد.

وی با بیان اینکه مأموران اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، افزود: در این حادثه فردی در حین بازی با مواد محترقه دچار حادثه انفجار شده و آسیب شدید به او وارد شده بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه مصدومیت منجر به قطع دست این فرد شد، بیان کرد: تلاش برای درمان فرد ادامه دارد اما دست وی متأسفانه امکان بهبود نداشت.

۱۵ نفر در اردبیل مصدوم شدند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در آستانه چهارشنبه آخر سال تاکنون بیش از ۱۵ نفر در روزهای گذشته در استان اردبیل مصدوم شدند.

سعید مهری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال گذشته مجموع حادثه‌دیدگان چهارشنبه آخر سال ۱۲۰ نفر بوده که ۷۷ نفر آنها از ناحیه دست و چشم دچار آسیبی جدی شدند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر در مجموع ۱۵ نفر دچار مصدومیت شدند، تصریح کرد: ۱۵ روز پیش بر اثر انفجار بمب دست‌ساز در یک زیرزمین، پنج نفر مصدوم شده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۰ نفر به مجموع حادثه‌دیدگان افزوده شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: ۶ نفر از حادثه‌دیدگان سال گذشته را کودکان زیر ۶ سال تشکیل می‌دهد و هفت نفر نیز در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار گرفتند.

مهری با بیان اینکه عمده افراد حادثه‌دیده در سنین ۱۰ تا ۲۵ سال قرار دارند، افزود: ترقه و بمب در جشن باستانی ایرانیان هیچ جایی نداشته و بهتر است خانواده‌ها در استفاده از این وسایل خطرناک دقت و توجه بیشتری را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰ نفر از ناحیه دست و ۳۷ نفر نیز از ناحیه چشم دچار مصدومیت شدند که باید تاوان یک لحظه غفلت و اشتباه را عمری دراز و طولانی بپردازند.

افزایش تعداد مصدومان در استان مرکزی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی گفت: در اسفندماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد مصدومین حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه ۵۰ درصد بیشتر شده است.

بهروز ایران‌نژاد صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان مرکزی با توجه به اینکه شدت خسارات در چهارشنبه‌سوری زیاد شده، ولی خوشبختانه تعداد مصدومین در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهشی بوده است.

ایران‌نژاد با اشاره به مناطق پرخطر در چهارشنبه‌سوری گفت: از نیروی انتظامی تقاضا داریم که با هوشیاری و اقدامات اطلاعاتی پیش از برپایی آتش جلوی افراد را بگیرند.

وی گفت: والدین باید در خصوص آتش‌بازی بی‌خطر با فرزندان خود همراهی کنند و از اتفاقات ناخوشایند در چهارشنبه‌سوری‌های پرخطر جلوگیری کنند.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی گفت: آموزش و آگاهی سازی دانش آموزان در مدارس در حال انجام است و از خانواده‌ها به دلیل تأثیرگذاری بیشتر روی فرزندان خود تقاضا داریم که آموزش‌های لازم در خصوص آتش‌بازی را به فرزندان و جوانان خود بدهند.

۱۵ گلستانی مصدوم شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۱۵ گلستانی در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمدجواد مقسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در حوادث روزهای اخیر ۱۰ نفر از اهالی گرگان، چهار نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت در اثر بکارگیری مواد محترقه و آتش زا مصدوم شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: ۶ نفر از مصدومان از ناحیه سر و گردن، پنج نفر از ناحیه دست و پا، دو نفر از ناحیه چشم، یک نفر از ناحیه گوش و یک نفر هم دچار ترس و ضعف شده است.

وی گفت: نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال با ۱۱ نفر آسیب دیده بیشترین طبقه سنی، مصدومان حادثه چهارشنبه سوری استان گلستان را تشکیل می‌دهند.

مقسمی افزود: از مجموعه ۱۵ فرد مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری گلستان ۱۱ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نباید بگذاریم آئین کهن چهارشنبه سوری که یکی از جشن‌های باستانی ایران است جای خود را به چهارشنبه سوزی بدهد.

مقسمی از آماده باش کامل نیروهای اورژانس ۱۱۵ در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: شهروندان در صورت بروز حوادث سوختگی ضمن حفظ خونسردی از قرار دادن مواد غیربهداشتی بر روی محل سوختگی خودداری کنند و با اورژانس تماس بگیرند.

مخلان امنیت در چهارشنبه آخر سال در اصفهان بازداشت می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: مخلان نظم اجتماعی در چهارشنبه سوری تا پایان نوروز بازداشت می‌مانند.

سید محمد موسویان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی به ویژه چهارشنبه آخر سال و تجربیات ناگوار سال‌های پیش که در این ایام افرادی با بی‌توجهی به مسائل ایمنی موجب نقص عضو یا فوت خود یا دیگران را فراهم ساختند دستگاه قضائی با افرادی که اقدام به تهیه، فروش و توزیع مواد محترقه و منفجره غیرقانونی کنندبرخورد خواهد کرد و این افراد تا پایان تعطیلات سال جدید بازداشت خواهند شد.

وی همچنین از بازرسی اصناف و نظارت پلیس اماکن خبر داد و افزود: فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش مواد محترقه غیر مجاز نمایند نیز تا پایان تعطیلات پلمپ خواهد شد و با صاحبان این فروشگاه‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از خانواده‌ها خواست تا بر فرزندان خود در این ایام نظارت بیشتری داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

دستگاه‌های امدادی آذربایجان غربی در آماده باش هستند

معاون سیاسی فرماندار ارومیه گفت: نهادهای امدادی و انتظامی بویژه درحوزه کاهش آسیب برای مقابله با مشکلات و حوادث احتمالی مراسم چهارشنبه آخر سال در شهرستان به حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر ظرف فروش در این زمینه با تاکید بر لزوم توجه به آداب و سنت‌های کهن منطقه به جای ترقه بازی اظهار کرد: آداب و سنت اصیل منطقه آذربایجان غربی در چهارشنبه آخر سال رفتن بر سر آب جاری و نیت کردن و آرزو کردن برای خوشبختی در سال آینده است اما بدعت غلط ترقه بازی رفته رفته پا جای فرهنگ اصیل اسلامی گذاشته است.

وی با بیان اینکه تمامی نهادهای امدادی در حالت آماده باش هستند، افزود: نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس در راستای خدمت رسانی در مراسم چهارشنبه آخر سال در آمادگی کامل قرار دارند البته امیدواریم هیچ حادثه ناگواری در این روز رخ ندهد و به سلامت از آن عبور کنیم.

تبریز در صدر حوادث چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تبریز با هفت فوتی مقام اول حوادث چهارشنبه آخر سال را به خود اختصاص داده است.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا این ساعت تهران، آذربایجان‌شرقی و کرمانشاه به ترتیب رکورددار استان‌های بیشترین مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه پایان سال بودند.

وی گفت: از یکم تا ۲۲ اسفند ماه، ۲۷۸ نفر مصدوم و فوت ناشی از حوادث چهارشنبه پایان سال داشته‌ایم.

میعادفر، تعداد فوتی‌ها ناشی از این حوادث را ۱۴ نفر تا این لحظه عنوان کرد و افزود: به ترتیب تبریز ۷، تهران چهار، همدان، ارومیه یک و قزوین یک نفر در این مدت فوت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اکنون ۳۵ نفر در بیمارستان‌های کشور به دلیل این حوادث بستری هستند که ۶ نفر از آنها در مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از این تعداد مصدومان ۴۲ نفر دچار قطع عضو، ۶۲ نفر دچار آسیب به چشم و ۱۰ نفر نیز دچار سوختگی شدند، در طول این مدت به یک آمبولانس اورژانس کشور آسیب وارد شد.

میعادفر گفت: بیشترین مصدومان به تفکیک استان به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی و کرمانشاه بوده است.

کد خبر 56091
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار