جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
۲۷ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری بوشهر مصدوم شدند
بوشهر- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۲۷ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری استان بوشهر مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین موسوی صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۱ بر طبق دستورالعمل اورژانس کشور هرگونه مصدومی که ناشی از انفجار مواد محترقه و ترقه و… بوده است در سامانه حوادث ویژه ثبت‌شده است.

وی تصریح کرد: از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بوشهر نیز خواسته‌شده است تا مراجعین و مصدومین مربوطه را در سامانه هدایت بیماران اورژانس ثبت کنند.

موسوی اظهار داشت: تابه‌حال ۲۷ نفر در اثر انفجار ترقه و بمب‌های دست‌ساز دچار حادثه شده‌اند و از این تعداد تنها ۲۱ نفر مربوط به روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه بوده که توسط تیم‌های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ اعزام شده‌اند و یا خودشان مراجعه حضوری به بیمارستان‌های سطح استان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: دو نفر از مصدومین در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند که این افراد جز مواردی بوده‌اند که تیم‌های عملیاتی شهری و جاده‌ای ۱۱۵، اعزام آنان را انجام داده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: یکی از مصدومین آقایی ۱۳ ساله است که ترقه در دستش منفجر شده و از ناحیه سر و گردن و دست آسیب‌دیده و در سرویس ارتوپدی قرار گرفته است که حال عمومیش خوب بوده و تحت درمان است.

موسوی اظهار داشت: متأسفانه در این بین آقایی ۲۶ ساله که ترقه در صورتش منفجر شده، پس از انفجار ترقه چشمش سانحه دیده و از ناحیه سروصورت دچار سوختگی شده که همان شب گذشته طبق تشخیص بستری شده و تحت درمان است.

وی تصریح کرد: اگر به عواقب و نتایج اعمالمان فکری می‌کردیم به خود اجازه نمی‌دادیم شادی سنتی و شیرین خود را با طعم تلخ حوادث خراب و هزینه‌های درمانی سنگین را به خود و سیستم درمانی وارد کنیم.

موسوی افزود: از ابتدای اسفند تاکنون دو نفر از کل مصدومین در بیمارستان بستری هستند، یک نفر آقا به دلیل سوختگی و آسیب به چشم در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تحت درمان است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در مقایسه تعداد نفرات آسیب‌دیده در حادثه چهارشنبه آخر سال گفت: در سال گذشته ۲۰ مصدوم داشتیم و این در حالی است که امسال تنها در یک‌شب ۲۱ نفر حادثه دیدند و افزایشی ۳۵ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

موسوی به آمادگی نیروهای عملیاتی و ستادی اورژانس ۱۱۵ از ابتدای شروع طرح و آمادگی ویژه پرسنل طی دیشب و امروز اشاره و گفت: کلیه ۵۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در کلیه مناطق شهری و روستای در حال آماده‌باش هستند و شب گذشته در اماکن شهری و در مناطق پرازدحام نیروهای عملیاتی مستقر و از نزدیک خدمات موردنیاز را ارائه می‌دادند.

وی افزود: شهرستان بوشهر در ۵ نقطه شلوغ و استراتژیک شهر تیم‌هایی را استقرار داده بود تا به صحنه نزدیک باشند و بتوانند بیماران را در محل درمان کنند و یا در صورت نیاز با صرف زمان کمتری مصدومین احتمالی را به بیمارستان اعزام نمایند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ در سراسر استان تا پایان طرح امداد نوروزی آماده است.

کد خبر 56097
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار