جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
نظارت‌های استاندارد در استان بوشهر افزایش می‌یابد
بوشهر- سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: با اجرای طرح عیدانه نظارت‌های استاندارد در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رامشی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح عیدانه استاندارد شاهد افزایش نظارت‌ها و گسترش برنامه‌های نظارتی استاندارد در سطح استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حالی که قبلاً نظارت‌ها مشمول استانداردهای اجباری بود، با اجرای این طرح خدماتی که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است نیز مشمول نظارت‌های استاندارد می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر افزایش رضایت‌مندی مردم از دریافت خدمات را به عنوان یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و بیان کرد: استاندارد سازی خدمات در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و زائر سراها، رستوران‌ها، مراکز خدماتی رفاهی بین راهی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های اتوبوس رانی، مراکز خدمات قالیشویی، مراکز فروش آجیل و شیرینی و میادین میوه و تره‌بار بازرسی می‌شوند.

پیشگیری از کم فروشی

رامشی با اشاره به اینکه طرح عیدانه سازمان استاندارد تا فروردین در سطح استان بوشهر ادامه دارد خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح حراست، امور آزمایشگاه و اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد استان بوشهر فعالیت دارند.

وی یکی از بخش‌های طرح عیدانه استاندارد را اندازه‌شناسی عنوان کرد و افزود: اندازه شناسی سه محور پایش کمیت محصولات بسته بندی، الزامات برچسب زدایی و نظارت بر اوزان واحدهای صنفی را بررسی می‌کند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اجرای این طرح با هدف پیشگیری از کم فروشی گفت: در این بخش هم مبادی تولید و هم عرضه مورد بازرسی قرار می‌گیرند

وی ادامه داد: بر این اساس ۵۰ تا ۱۲۰ نمونه محصول مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که منطبق بر استاندارد موجود نباشد در مرحله نخست چهار تا پنج بار تذکر دریافت می‌کند و در ادامه برای برخوردهای قهری متناسب به مراجع قضائی ارجاع می‌شود.

حذف رواداری

رامشی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این طرح حذف رواداری است تاکید کرد: باید وزن خالص محصول بدون روا بودن کمتر یا بیشتر بودن محصول بر روی آن درج شود.

وی یادآور شد: این الزام بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد از دی ماه امسال برای همه تولید کننده‌ها وجود دارد و هدف آن کاهش کم فروشی است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر اعلام کرد: در این مدت در استان بوشهر ۸۰ بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شده که ۳۴ مورد از انها کم فروشی داشتند و بیشترین میزان این تخلف در میان محصولات سلولوزی و مصالح ساختمانی شایع بوده است.

پایش خالص فروش شیرینی

رامشی ادامه داد: پایش خالص فروش شیرینی، نظارت بر اوازان واحدهای صنفی، نظارت بر نازل‌های سوخت مایع استان بوشهر از دیگر برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: نظارت بر نازل‌های سوخت مایع به بخش خصوصی سپرده شده اما در صورت وجود شکایت مردمی در این زمینه کارشناسان اداره کل استاندارد موضوع مورد را بازرسی و ارزیابی می‌کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه شرکت‌ها برای برای ارزیابی جایزه ملی کیفیت در هفت محور و ۱۶۰ شاخص بررسی می‌شوند، یادآور شد: سال‌های گذشته تنها شرکت‌هایی از تهران و البرز در این رقابت شرکت داشتند اما لازم است این بخش را ملی ببینیم.

کد خبر 56119
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار