پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
میزبانی رایگان دشتستان از چاه‌های نفتی/ حق آلایندگی پرداخت شود
بوشهر- پرداخت حق آلایندگی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی یکی از مهمترین مطالبات مردم دشتستان از شرکت‌های نفتی مستقر در این شهرستان است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در همه جای دنیا عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات پذیرفته شده توسط صنایع است ولی در ایران و از جمله استان بوشهر به خوبی این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

از شمال تا جنوب استان بوشهر به ویژه در مناطق ساحلی، صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی گسترش یافته است ولی مهمترین نصیب مردم از این تأسیسات، آلایندگی و مضرات این صنایع است.

شهرستان دشتستان نیز میزبان بخشی از صنایع نفت و گاز است که بخشی از نفت کشور در این شهرستان تولید می‌شود و شرکت‌های مربوطه در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

در مقابل این مضرات انتظار می‌رود که صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کرده و نقشی را در توسعه محیط پیرامونی این صنایع ایفا کنند.

پرداخت حق آلایندگی یکی از مطالبات اصلی مردم در شهرستان دشتستان است که تاکنون آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است و انتظار می‌رود این نگاه اصلاح شود.

حق آلایندگی چاه‌های نفتی پرداخت شود

امام جمعه دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: انتظار مردم منطقه این است که وقتی منابع در این منطقه وجود دارد حق آلایندگی چاه‌های نفتی پرداخت شود و شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح خاطرنشان کرد: در منطقه دشتستان ۱۴ چاه نفتی وجود دارد که بخشی از آن‌ها فعال هستند.

میزبانی رایگان دشتستان از چاه‌های نفتی/ حق آلایندگی پرداخت شود

وی اظهار کرد: مدیریت این چاه‌های نفتی را شرکت نفت خوزستان و گچساران بر عهده دارند و انتظار مردم منطقه این است که وقتی منابع در این منطقه وجود دارد مردم از فواید آن بهره‌مند شوند و شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

امام جمعه دشتستان افزود: وجود شرکت‌ها و چاه‌های نفت در منطقه تبعاتی دارد که موجب آلایندگی، خسارت به محیط زیست و … می‌شود و قطعاً مردم منطقه توقع دارند که این مجموعه‌ها خدماتی به آن‌ها ارائه دهند.

لزوم بهبود وضعیت راه‌ها

وی ادامه داد: با ایجاد آلایندگی‌ها، سلامت مردم در خطر است و لازم است تا شرکت‌ها حداقل بحث جاده‌های مواصلاتی را ساماندهی و بهسازی کنند و در کنار این خسارت‌ها و تبعاتی که ایجاد می‌کنند خدماتی به مردم ارائه دهند.

حجت الاسلام مصلح عنوان کرد: علیرغم پیگیری‌هایی که صورت گرفته است تنها در سال ۹۴ مبلغی تحت عنوان حق آلایندگی پرداخت شده است و دیگر هیچ‌گونه پرداختی از سوی شرکت‌ها صورت نگرفته است.

لزوم تحقق مسئولیت‌های اجتماعی

وی اضافه کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان موضوع تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت‌های نفتی نیز عنوان شد و مقرر شد تا شرکت‌های مذکور به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند اما متأسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است.

امام جمعه دشتستان گفت: این خواست و مطالبه مردم است زیرا با ایجاد آلایندگی و آثار مخرب چاه‌های نفت بر روی سلامت و زندگی مردم، اهالی منطقه متضرر می‌شوند و لازم است این خسارت‌ها به گونه‌ای برای مردم جبران شود.

میزبانی رایگان دشتستان از چاه‌های نفتی/ حق آلایندگی پرداخت شود

حق مردم ادا شود

وی تصریح کرد: با توجه به جلسات برگزار شده و پیگیری‌های صورت گرفته از طریق فرمانداری، استانداری و… بنا شد تا مدیران مناطق نفت خیز به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و حق مردم ادا شود.

حجت‌الاسلام مصلح گفت: تاکنون این مهم محقق نشده است اما امیدواریم با مطرح کردن این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه و پیگیری از طرف شورای سیاست‌گذاری، خواست و مطالبه مردمی به گوش مسئولان امر برسد و در جهت بهره‌مند شدن مردم از حق خود اقداماتی صورت گیرد.

لزوم بهره مندی مردم از خدمات نفت نرگسی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صنایع گفت: خدمات شرکت نفت نرگسی باید به مردم برسد و به طریق قانونی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

ابراهیم رضایی با انتقاد از بی مسئولیتی شرکت‌های نفتی اظهار داشت: خدمات صنعت باید به مردم برسد و به طریق قانونی این موضوع را دنبال می‌کنیم و از حق مردم کوتاه نمی‌آییم.

میدان نفتی نرگسی در محدوده شهرستان دشتستان در فاصله ۳۰ کیلومتری از شمال برازجان و در شرق شهر وحدتیه مستقر است که هم‌اکنون ظرفیت تولید نفت خام این میدان به‌طور میانگین، معادل ۱۵ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود.

میدان نفتی نرگسی از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب می‌باشد، که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عملیات تولید آن را برعهده دارد.

نفت خام تولیدی این میدان از نظر کیفیت، سبک و شیرین محسوب می‌شود.

امید می‌رود که با پیگیری مسئولان شاهد تحقق انتظارات مردم از شرکت‌های نفتی باشیم.

کد خبر 56124
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار