جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
تولید مستند سینمایی سردار شهید نادر مهدوی در بوشهر آغاز شد
بوشهر - تفاهم‌نامه‌ای فرهنگی به‌همراه پیوست رسانه‌ای با هدف تولید و پخش برنامه‌های ویژه با محوریت شهدا در «رادیو ایثار» بین صدا و سیمای مرکز بوشهر و بنیاد شهید استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر عصر چهارشنبه در این جلسه از انعقاد چهار عنوان قرارداد تحقیق فیلمنامه و تولید آثار تلویزیونی و چندرسانه‌ای با فعالان رسانه‌ای و کارگردانان ایرانی در عرصه جهاد و حماسه خبر داد.

نعمت‌الله غلام‌پور گفت: در نظر داریم که مستند و فیلم مربوط به شهدای کربلای ۴ و فتح خرمشهر از سوی حسین بلوکی، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و با تعامل رسانه‌ای صدا و سیمای مرکز بوشهر ضبط مشترک و تولید می‌شود تا در سوم خردادماه سال ۱۴۰۲ آماده رونمایی و پخش شود.

وی با اشاره بر اینکه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و استاندار بوشهر تاکید ویژه‌ای بر ترویج و تولید دانشنامه دیجیتال و مکتوب جهاد و حماسه در استان بوشهر دارند، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تولیدات فاخر رسانه‌ای از طریق بخش خبری رسانه‌های معتبر دیداری، شنیداری و نوشتاری، مستند داستانی و پژوهش مکتوب و ضبط تصویری فیلمنامه و آثار رادیویی و تلویزیونی و با همکاری تخصصی نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها است.

تبیین شخصیت شهدا

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر، با اشاره به اینکه تبیین شخصیت شهدا توسط فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و انجام هر حرکتی برای شهدا یک عبادت است زیرا شهدا دین عظیمی به گردن ملت ایران و اسلامی دارند، بیان کرد: مستند سینمایی در روایت سیره و زندگی‌نامه شهدا باید دارای پژوهشی بنیادین و جامعی باشد.

مهدی حیدری افزود: خدمت به ساحت نورانی دین و قرآن و سیره اهل‌بیت (ع) و شهدا توسعه معنوی را در بر دارد.

وی گفت: تولید مستند سینمایی ویژه سردار شهید نادر مهدوی و سردار شهید علیرضا ماهینی نیازمند پژوهشی غنی و فیلمنامه‌نویسی قوی و جامع‌نگر توسط کارگردانانی امین در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، قرآنی و رسانه‌ای است که موجب رویش نسل‌های انقلابی و گسترش روح معنویت و اخلاق در جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه صداوسیمای مرکز بوشهر آمادگی کامل در عرصه تولید و پخش و زیرنویس برنامه‌های با محوریت ایثار و حماسه و کنگره‌های شهدا را دارد، عنوان کرد: ترویج برنامه‌های شهدایی محور اصلی سند تحول رسانه ملی است که اخیراً توسط پیمان جبلی، ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به استان‌ها ابلاغ شده است.

تفاهم‌نامه‌ای فرهنگی به‌همراه پیوست رسانه‌ای و با هدف توسعه تولیدات در عرصه جهاد و حماسه و شهدا و پخش برنامه‌ها در «رادیو ایثار» با حضور مهدی حیدری، مدیرکل صدا و سیما و نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در ساختمان صداوسیمای مرکز بوشهر به امضای طرفین رسید.

کد خبر 56127
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار