پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
واحدهای صنعتی و معدنی استان بوشهر شناسه کسب و کار دریافت کنند
بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واحدهای صنعتی و معدنی استان بوشهر باید شناسه کسب و کار دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دارندگان مجوزهای بهره برداری فعال فاقد شناسه کسب و کار برای ثبت نام در سامانه درگاه خدمات صنعت، معدن و تجارت و ارسال درخواست صدور شناسه کسب و کار اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عدم دریافت شناسه کسب و کار بعد از ٣١ اردیبهشت سال آینده به منزله عدم فعالیت مجوز بوده و کلیه مجوزهای فاقد شناسه تعلیق خواهند شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: همه واحدهای تولیدی می‌بایست برای ثبت مستمر آمار تولید در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از ملاک‌های فعال بودن بنگاه‌ها در استعلام سیستمی اظهار ماهانه آمار تولید در سامانه جامع تجارت بوده و در غیر این صورت وضعیت واحد غیرفعال خواهد شد و دسترسی واحدهایی که به مدت سه ماه متوالی یا چهار ماه متناوب، آمار خود را در این سامانه ثبت نکنند از نیمه اردیبهشت ماه سال آینده در سامانه‌های الکترونیکی حذف شده و ارائه خدمات به ایشان صرفاً منوط به ثبت آمار است.

صفوی ادامه داد: پاسخ استعلام‌های سیستمی این نوع واحدها با توجه به حذف مجوزهای کاغذی با محدودیت دریافت خدمات مواجه خواهند شد.

مدیر کل صمت استان با اشاره به اهمیت موضوع اظهار کرد: در خصوص پایش وضعیت طرح‌های صنعتی جهت ثبت گزارش پیشرفت پروژه‌ها در درگاه یکپارچه خدمات هر سه ماه یک بار صورت پذیرد و با توجه به اینکه از ابتدای خرداد سال آینده مجوز طرح‌هایی که بیش از شش ماه از زمان آخرین اعلام پیشرفت آنها در سامانه گذشته باشد تعلیق خواهند شد، برنامه ریزی مناسب و مستمر جهت بررسی پیشرفت طرح‌های در دست اجرا انجام شود.

وی اضافه کرد: منظور تکمیل و تصحیح اطلاعات پایه و کدهای اشتراکی واحدهای تولیدی با اولویت واحدهای صنعتی فرم اصلاح و تکمیل اطلاعات پایه در حال پیاده سازی در ورودی سامانه‌ها است و واحدهای صنعتی در آینده با مراجعه به هر فرآیندی در سامانه‌های وزارت صمت، امکان مشاهده اطلاعات موجود، تصحیح اطلاعات و تکمیل اطلاعات ناقص را خواهند داشت.

کد خبر 56128
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار