پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان استان بوشهر
بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان استان بوشهر اختصاص یافت که این تسهیلات ارزان‌قیمت طی ۲ سال پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر پنج شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی همکاری خوبی داشته و در کنار مدیریت استان هستند اظهار داشت: با تلاش همه مدیران اجرایی و نظارتی در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه متوازن منطقه‌ای گام بر می‌داریم.

وی با تقدیر از کارگروه‌های مختلف در رونق واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر افزود: با همکاری بین‌بخشی، زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری در استان فراهم شده و بویژه در بخش واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران و ایجاد کارخانجات جدید و احیای واحدهای راکد اقدامات مؤثری انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اشاره کرد گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان استان اختصاص یافت که این میزان تسهیلات ارزان‌قیمت طی دو سال به طرح‌های تولیدی و صنعتی و اقتصادی در استان پرداخت می‌شود.

باستین بیان کرد: عقد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با مبلغ ۷۶۰ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی نیز از دیگر اقدامات مهم سفر بود که در سال جدید باید در اجرایی شدن مصوبات و تفاهم‌نامه‌ها اهتمام ورزیم.

وی از عضویت استان در شورای توسعه و امنیت شرق و غرب کشور خبر داد و گفت: توسعه همه جانبه و امنیت پایدار، تقویت وحدت ملی، شناسایی استعدادها و ظرفیت بالقوه و بالفعل منطقه، برنامه ریزی در راستای تأمین رفاه و آسایش بیشتر مردم از طریق توسعه زیرساخت‌ها از مزایای عضویت در این شوراست.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: جذب سرمایه داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله بین مناطق محروم و برخوردار و همچنین کاهش مؤلفه‌های ایجاد ناامنی نیز از دیگر مزایای این شوراست.

باستین گفت: در این شورا ۹ استان آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان و هرمزگان عضویت داشتند که استان بوشهر نیز با پیگیری استاندار در وزارت کشور، به عضویت این شورا در آمده است.

وی افزود: مشوق‌ها و معافیت‌ها و تسهیلات فوق‌العاده‌ای برای ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش خصوصی و تعاونی در این مناطق وجود دارد که باید نهایت استفاده را ببریم.

باستین با برشمردن برخی از مزایای عضویت در این شورا ابراز داشت: نرخ سود تسهیلات ارزی و ریالی برای واحدهای تولیدی این استان‌ها به میزان ۵۰ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار کشور است.

وی اضافه کرد: بانک‌های استان‌های عضو این شورا تا سقف ۳۰ میلیارد تومان ریالی و ۲۰ میلیون دلار ارزی در استان اختیار دارند.

باستین بیان کرد: تخصیص صد در صدی اعتبارات تملک دارایی و پذیرش اسناد استیجاری کشاورزی به عنوان وثیقه از دیگر مزایای عضویت در این شوراست.

کد خبر 56133
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار