شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
آئین غبارروبی مساجد گناوه برگزار شد
گناوه- آئین غبارروبی مساجد گناوه در آستانه ماه مبارک رمضان و سال جدید و همزمان با دهه تکریم و تعظیم مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه صبح جمعه در آئین نمادین تکریم و غبارروبی مساجد شهرستان گناوه در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار داشت: خدا را شاکریم که امسال دو بهار طبیعت و بهار قرآن یعنی عید نوروز و ماه مبارک رمضان با هم تقارن یافته است و امید است که بتوان از این فرصت و تقارن حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه تکریم و تعظیم مساجد نام گذاری شده است و در این دهه غبارروبی و آماده سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و این آئین ویژه نیز به این مناسبت برگزار می‌شود.

وی گفت: مسجد مکانی مقدس، انسان ساز و محل ذکر خدا است، و در قرآن و روایات به اهمیت مساجد ساخت، نگهداری، عمران و آبادانی مساجد تاکید فراوان شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: مساجد از مکان‌هایی است که دعا مستجاب می‌شود و جایی بهتر از مساجد نیست لذا باید در حفظ و نگهداری و حضور در مساجد اهتمام ویژه داشته باشیم.

آئین غبارروبی مساجد گناوه برگزار شد

وی بیان کرد: امروز با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف در جامعه باید تلاش کنیم که فرزندان و نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد هدایت کنیم و با مساجد آشنا و ارتباط دهیم.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان هدیه الهی است و هدیه‌ای بالاتر از مهمانی خدا نیست لذا باید از این سفره و ضیافت الهی و دعوت معنوی در این ماه پرخیر و برکت حداکثر استفاده را ببریم و مهمان شایسته ای در این ماه مبارک باشیم.

دهه تکریم و تعظیم، غبارروبی و عطر افشانی مساجد در دهه آخر ماه شعبان و به مناسبت پیشواز ماه مبارک رمضان انجام می‌شود که شعار امسال دهه تکریم مساجد «مسجد، کانون اتحاد و همدلی» در نظر گرفته شده است.

کد خبر 56141
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار