پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به دشتستان با جدیت دنبال شود
بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان دشتستان با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به توافق ایران و عربستان اظهار داشت: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت آقای رئیسی به‌شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: برخلاف برخی تحلیل‌ها و اخبار کذب ایران اسلامی در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی با این موضوع مواجه شده است و با صبر راهبردی خود در فرصت مناسب دست به این اقدام زده و بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود با اطلاع‌رسانی و مشورت‌خواهی از هم‌پیمانان منطقه خود به این عرصه ورود کرده است.

وی افزود: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط بهره رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

وی با اشاره به آداب استفاده از برکات دو بهار تاکید کرد: تقارن زمانی بهار سال ۱۴۰۲ با ماه رمضان را باید مصداقی از مصادیق این بیان شریف قرآن «نُورٌ عَلَی نُورٍ» بدانیم.

مصلح اضافه کرد: هم‌زمانی بهار طبیعت و بهار فطرت و تقارن دگرگونی شگرف طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی است برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش؛ چرا که انسان در این دو بهار، می‌تواند سرتاسر آفاق و حتی انفس خود را سرشار از آثار الهی ببیند.

وی با اشاره به حکمت نوروز افزود: اگر به روزهای خاصی مثل عید فطر یا نوروز عید اطلاق می‌شود، از آن جهت است که شرایط و حالات انسان یا طبیعت در آن روزها دچار تغییر و تحوّل شده و به شرایط دیگری بازگشت می‌کند. از این رو در تبیین حکمت عید فطر گفته شده که بازگشت به فطرت انسانی است.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: برای درک حقیقت عید، باید دغدغه «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» داشت و برای تحول به وضعیت احسن الحال باید برای تغییر برنامه‌ریزی کرد و برای برنامه‌ریزی موفق، باید از محاسبه و خودارزیابی شروع کرد.

وی با تقدیر از حضور رئیس جمهور در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: امید است مصوبات این سفر موجب تحول و رضایتمندی مردم شود.

مصلح ادامه داد: از جمله مصوبات سفر می‌توان به تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل سد دالکی، تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور، تسریع و تکمیل جاده برازجان کنارتخته، تأمین اعتبار بابت سد دهرود و پیگیری حق آلایندگی چاه‌های نرگسی اشاره کرد.

وی با اشاره به آداب ماه مبارک رمضان افزود: نظارت جدی ادارات متولی بر بازار برای جلوگیری از گران فروشی، کم فروشی و اجحاف به مصرف کنندگان ضروری است.

امام جمعه دشتستان با تاکید بر نظارت و مدیریت بر مراکز زیارتی و تفریحی جهت جلوگیری از هنجارشکنی و انجام منکرات و کشف حجاب افزود: زمینه سازی و اطلاع رسانی جهت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری علنی ضروری است.

وی خواستار تعطیلی اغذیه فروشی‌ها، کافه‌ها، قهوه خانه‌ها، بستنی فروشی‌ها، ساندویچی‌ها در روزهای ماه مبارک رمضان شد و گفت: رعایت شأن مسافران نوروزی معذور از روزه داری و اختصاص رستوران‌هایی برای ارائه خدمات به مسافران در ماه مبارک رمضان ضروری است.

کد خبر 56149
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار