سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
سعادت انسان در دنیا و آخرت نیازمند اصلاح نفس است
بوشهر- امام جمعه اهل سنت سیراف گفت: سعادت انسان در دنیا و آخرت نیازمند اصلاح نفس است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ حسین افروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهل سنت سیراف اظهار داشت: منشأ تمام اعمال، حرکات، گفتار، خوبی‌ها و بدی‌های انسان نفس است و اگر نفس اصلاح شد سعادت انسان در دنیا و آخرت تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: انسان اگر در زندگی خود راه انسانیت پیش گرفت می‌تواند از فرشتگان مقرب الهی نیز بالاتر برود و چنانچه انسان یک لحظه غفلت کند و هوای نفس بر او غلبه کند آلوده به گناه می‌شود.

امام جمعه اهل سنت سیراف بیان کرد: انسان باید به کرامت خود فکر کند و اگر انسان توجه کند که موجود گرانبهایی است و از علم و کمال و جمال الهی برخوردار است و مقامی بلند و رفیع دارد. امام علی (ع) فرمودند هرکس که نفس خودش را گرامی بدارد غریزه‌ها برایش کوچک و بی ارزش خواهد بود.

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهمی که پیوند خانوادگی را پایدار می‌سازد رعایت عفت دل است و مبارزه با نفس سرکش که انسان را به گناه وادار می‌کند و راه مبارزه با آن پاکدامنی، دوری از حرام و وسوسه شیطان است.

افروز تاکید کرد: برای مقابله با شیاطین، رفیق و همراه صالح است که انسان را ارشاد و راهنمایی می‌کند. قلب بیدار به ما یادآوری می‌کند که همه جا محضر خداست و خداوند سبحان بر اقامه نماز تأکید دارد.

وی تصری حکرد: نفس لوامه و نفس اماره به اندازه‌ای اهمیت دارد که پروردگار عالم در قرآن کریم آن را در کنار روز قیامت قرار داده و به هر دو قسم خورده است.

امام جمعه اهل سنت سیراف گفت: نفس لوامه نفس سرزنشگر انسان هست وقتی که انسان به گناه آلوده می‌شود و اما برعکس نفس اماره که فرمان دهنده انسان به گناه هست و هر دو این درونی هستند و نفس اماره نفسی است که انسان را به بدی و گناه دعوت می‌کند.

کد خبر 56153
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار