جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های افطاری در بوشهر راه‌اندازی شود
بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های افطاری در سطح شهرها، بین راه‌ها و نوار ساحلی استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با عربستان اظهار داشت: این توافق یک رویداد بسیار مهم برای نظام اسلامی ایران و یک پیروزی برای دولت آیت‌الله رئیسی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پیروزی در عرصه سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است گفت: این مهم نشان‌دهنده این است که الحمدلله خوب تدبیر شده و نتیجه عزت جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با عربستان نتیجه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری، مقاومت ملت ایران و اقتدار نیروهای مسلح ایران.

وی بیان کرد: در شرایط این پیروزی‌ها و عزت آفرینی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیشترین خسارت و زیان نصیب رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌شود.

هاشمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی وضعیت بسیار بحرانی دارد و این توافق و نزدیک شدن کشورهای منطقه و نظام جمهوری اسلامی ایران با هم، سبب خسارت و زیان به رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

وی افزود: دشمنان پس از شکست از آشوب و اغتشاشات و خشونت‌های بی‌رحمانه، رؤیای آشفته آنان تبدیل به کابوس شد و روز به روز می‌رود که نظام جمهوری اسلامی ایران اقتدار و عزت آن آنقدر افزایش یابد که پرچم این نظام با وحدت مردم و رهبری مقام معظم رهبری به صاحب اصلی‌اش حضرت ولی عصر (عج) تحویل شود.

فرصت رمضان استفاده شود

هاشمی با اشاره به تقارن عید نوروز بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هر ۲ بهار زمینه پیشرفت و سعادت انسان را فراهم می‌کند و ماه مبارک رمضان فرصت مهمی برای رسیدن به سعادت و کمال محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان و توجه ویژه به دعا و مناجات گفت: انسانی می‌تواند وارد مهمانی و ضیافت الهی شود که انس با خداوند متعال و قرآن کریم را تقویت کرده باشد.

امام جمعه موقت بوشهر، عفو و گذشت از کینه‌ها و دشمنی‌ها را از ویژگی عید نوروز و ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان دارای آثار و برکات مهمی است که باید از این فرصت برای تعالی و پیشرفت بهره برده شود.

وی با تأکید بر راه‌اندازی «پویش شهر ما روزه‌دار است» گفت: در ماه مبارک رمضان این پویش در استان بوشهر راه‌اندازی و در فضای مجازی و حقیقی ترویج شود تا میهمانان و مسافرانی که وارد این استان می‌شوند فرهنگ عفاف، حجاب، حرمت ماه مبارک رمضان، امور دینی، مذهبی و دیگر مسائل را رعایت کنند.

هاشمی برگزاری مراسم افطاری، اطعام روزه‌داران و نیازمندان، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های افطاری در سطح شهرها، بین راه‌ها و نوار ساحلی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه خدمات عمومی، رفاهی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایام تعطیلات و ماه مبارک رمضان مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

تقویت برنامه‌های دینی و مذهبی

خطیب نماز جمعه بوشهر، تقویت برنامه‌های دینی و مذهبی، برپایی جلسات و مراسم قرآنی، ایجاد خیمه‌های معرفت در راستای انس با قرآن، توجه به اصول امر به معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در ماه مبارک رمضان ضمن حفظ حرمت آن باید از روزه‌خواری جلوگیری و در این راستا از طریق راه‌های قانونی به حرمت شکنان تذکرات لازم ارائه شود.

امام جمعه موقت بوشهر، با گرامیداشت ۲۹ اسفند، روز ملی شدن صنعت نفت ایران و بازخوانی کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد اضافه کرد: آموزه‌های این وقایع در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرد ولی نظام سلطه و استکبار با محوریت انگلیس، آمریکا دست از جنایات خود علیه ملت ایران و نظام اسلامی ایران بر نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی با ایران اسلامی مشکل هویتی دارند تصریح کرد: این موضوع با مذاکره و گفت‌وگو حل نمی‌شود چراکه آمریکای جنایتکار هر روز به بهانه‌ای علیه ملت و نظام اسلامی ایران وارد میدان و توطئه می‌شود و هدف آنها حذف انقلاب اسلامی است.

هاشمی ادامه داد: تاریخ نشان داده هر قدر دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران بیشتر تلاش کرده، ملت، نظام و انقلاب اسلامی روز به روز بالنده‌تر، قوی‌تر، مقتدرتر و مردم ما هوشیارتر و از آن طرف دشمن ذلیل‌تر و ضعیف‌تر شده است و ملت ایران هیچگاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه ایران اسلامی در همه صحنه‌ها آمریکا را شکست داده است خاطر نشان کرد: آمریکا با همه ادعاهایی که دارد در همه صحنه‌ها در برابر ایران شکست خورده است.

کد خبر 56155
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار