سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مساجد سنگری برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان هستند
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: در شرایط کنونی، مساجد سنگری برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان و تربیت و رشد و تعالی جوانان و نوجوانان و مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های گریبانگیر جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی جمعه شب در آئین غبارروبی مسجد امام حسین (ع) گناوه به مناسبت دهه تکریم و تعظیم مساجد اظهار داشت: مساجد بهترین و محبوب ترین بقاع الهی و مکان‌ها است و خداوند برای کسانی که اهل مسجد و در مسجد حضور می‌یابند درجاتی در دنیا و آخرت عطا می‌فرماید.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه مسجد مکانی مقدس، انسان ساز و محل ذکر خدا است گفت: جایگاه مسجد و خانه خدا ارزشمند و قابل احترام است ودر آیات و روایات به خصوص برای کسانی که در همسایگی مسجد قرار دارند بسیار سفارش شده است.

وی افزود: دهه آخر ماه شعبان دهه تکریم و تعظیم مساجد نامگذاری شده و فرصت مغتنمی برای آمادگی ورود ماه ضیافت الهی است و مساجد را باید معطر و غبارروبی و مهیا ماه مبارک کرد.

مساجد سنگری برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان هستند

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که «مساجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کرد»، افزود: امروز دشمنان با جنگ فرهنگی و رسانه‌ای به دنبال فتح این سنگرها هستند و باید هوشیار و مراقب باشیم و نگذاریم که این سنگرها بدون سرباز شود و دشمنان آنها را فتح کنند.

امام جمعه گناوه گفت: رشد معنوی و برکاتی که شامل حال شهدای ما شده به دلیل حضور در مساجد و معنویات بوده است و همانگونه که مساجد در سال‌های دفاع مقدس محلی برای اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل بودند، امروز هم در جنگ فرهنگی، سنگری برای مقابله با این جنگ و تربیت و رشد و تعالی و جوانان و نوجوانان و مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های گریبانگیر جامعه هستند.

مساجد سنگری برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان هستند

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم که مساجد را با حضور پررنگ مردم به ویژه جوانان حفظ و پررونق کنیم و فرزندان خود را از کودکی با مساجد آشنا و به حضور در مساجد ترغیب و تشویق کنیم.

رکنی حسینی افزود: در گناوه نزدیک به ۱۴۰ مسجد وجود دارد و اگر بتوانیم در هر یک از آنها ۱۰ جوان را جذب و تربیت کنیم، گردان‌هایی خواهند بود که می‌توانند در جامعه تحول ایجاد کنند و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

امام جمعه گناوه گفت: مساجد گناوه به لطف الهی مساجد پررونقی است اما باز هم نیاز به تلاش و همگرایی بیشتر است تا بتوان این سنگرها را حفظ کرد.

مساجد سنگری برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان هستند

کد خبر 56167
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار